• français 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Voir le document 
  •   Accueil de DIGIBUG
  • 2.-Revistas
  • Investigaciones Sobre Lectura
  • ISL - Número 5 (2016)
  • Voir le document
  •   Accueil de DIGIBUG
  • 2.-Revistas
  • Investigaciones Sobre Lectura
  • ISL - Número 5 (2016)
  • Voir le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mejora de la lectura en 2º de Primaria mediante un programa de tutoría entre iguales

[PDF] 111-Texto del artículo-351-1-10-20160131.pdf (811.9Ko)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/60463
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Statistiques d'usage de visualisation
Metadatos
Afficher la notice complète
Auteur
Ripoll Salceda, Juan Cruz; Bravo Iriso, Celia; Irurzun Peruchena, Mikel; Pérez Pérez, Encarna; Zuazu Martínez, Ana Begoña
Editorial
Universidad de Granada
Materia
Comprehension
 
Cooperative Learning
 
Peer teaching
 
Reading
 
Date
2016
Referencia bibliográfica
Ripoll Salceda, J-C, Bravo Iriso, C, Irurzun Peruchena, M, Pérez Pérez, E y Zuazu Martínez, AB (2016): Mejora de la lectura en 2º de Primaria mediante un programa de tutoría entre iguales, Investigaciones Sobre Lectura, 5, 70-77. [http://hdl.handle.net/10481/60463]
Résumé
Peer tutoring has proven to be an effective method for teaching reading. In this experiment 106 2nd grade students received nine sessions of the LEO-PAR-D peer tutoring program. Participants performed reciprocal tutoring, supervising partner reading, asking questions and giving points for reading or responding correctly. In addition, they made predictions and answared to questions about the texts. The reading level was assessed before and after intervention with the tests ACL-2, TECLE and PEES. In all three cases there was a significant improvement. The effect size was small for reading comprehension and moderate for reading efficiency. The results of this experiment indicate that the LEO-PAR-D program could be useful in improving some aspects of reading, therefore, further investigation is warranted to evaluate the program effectiveness with a stronger design.
Colecciones
  • ISL - Número 5 (2016)

Mon compte

Ouvrir une sessionS'inscrire

Parcourir

Tout DIGIBUGCommunautés et CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsFinanciaciónPerfil de autor UGRCette collectionPar date de publicationAuteursTitresSujetsFinanciación

Statistiques

Statistiques d'usage de visualisation

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire