Mathematics examination anxiety of middle school seniors
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URI: http://hdl.handle.net/10481/60011Metadata
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Universidad de Granada
Materia
Mathematics Examination Anxiety Middle School Mathematics Anxiety Examination Anxiety Ansiedad de las Examen de Matemáticas Secundaria Ansiedad de las Matemáticas Ansiedad de las Examen
Date
2019Referencia bibliográfica
Şan, I., & Dulkadir, K. (2019). Mathematics examination anxiety of middle school seniors. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 10(1). 27 – 38. [http://hdl.handle.net/10481/60011]
Abstract
The concept of Mathematics Examination Anxiety needs to be highlighted because of being important for
academic success and future plans of students. However, this research’s scope is middle school seniors.
This paper struggles to present the data with anxious students about mathematics examinations while they
are on transition step to high-school. The participants of this study were 375 seniors from 14 different
middle schools, in Malatya. In the research, Mathematics Examination Anxiety Scale (Şan, 2014) was
adapted for 8th grade students and applied to determine the level of the mathematics examination anxiety.
Also, the relations between the followings were examined: Mathematics Examination Anxiety Level,
Academic Success both in general and mathematics in fall semester, the raw score of both High-School
Entrance Exam in mathematics and the overall tests, gender, parents education level, gender of students’
mathematics teachers. Middle school seniors show mathematics examination anxiety symptoms
“frequently”. The frequency level significantly differentiated according to gender and parents’ educational
status. The level is also found to be correlated with academic success. Middle school senior students
show higher mathematics examination anxiety levels than regular students. This emotional-state is limited
to evaluative academic tasks but could be extended too many educational situations as participation and
homework tasks. It is suggested that assessment process should include the affective measurements for
middle school students. El concepto de ansiedad del examen de matemáticas debe destacarse. Es importante para el éxito
académico y los planes futuros de los estudiantes. Sin embargo, el alcance de esta investigación es de
estudiantes de ocho grados. Este documento se esfuerza por presentar los datos con estudiantes
ansiedad del examen de matemáticas mientras están en el paso de transición a la escuela secundaria.
Los participantes de este estudio fueron 375 estudiantes del último año de 14 escuelas intermedias
diferentes, en Malatya. En la investigación, la Escala de ansiedad por el examen de matemáticas (Şan,
2014) se adaptó para estudiantes de 8 ° grado y se aplicó para determinar el nivel de ansiedad del
examen de matemáticas. Asimismo, se examinaron las relaciones entre los siguientes: ansiedad del
examen de matemáticas, éxito académico tanto en general como en matemáticas en el semestre de
otoño, Los resultados brutos del examen de ingreso a la escuela secundaria tanto en matemáticas como
en las pruebas generales, género, nivel de educación de los padres, género de los profesores de
matemáticas de los alumnos. Ocho grados muestran síntomas de "ansiedad ante los exámenes
matemáticos" con frecuencia. El nivel de frecuencia significativamente diferenciado según género y
estado educativo de los padres. El nivel también se correlaciona con el éxito académico. Este estado
emocional se limita a tareas académicas evaluativas, pero podría extenderse a muchas situaciones
educativas como participación en clase y tareas para el hogar. Se sugiere que el proceso de evaluación
debe incluir medidas afectivas para estudiantes de ocho grados.