Implementing critical pedagogy in EFL contexts: closing the gap between theory and practice
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/60000Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Mirza Suzani, SamadEditorial
Universidad de Granada
Materia
Critical pedagogy EFL Contexts Post-modernism Pedagogía crítica Contextos EFL Posmodernism
Fecha
2018Referencia bibliográfica
Marzi Suzani, S. (2018). Implementing critical pedagogy in EFL contexts: closing the gap between theory and practice. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(1). 116 – 124. [http://hdl.handle.net/10481/60000]
Resumen
As a result of post-modernism in the present world, a dramatic recent shift has been the emergence of
offshoots such as initiation of critical pedagogy in academic settings. Besides, there is a shift toward a
critical era that defines a new relationship between teachers and theorizers, which is pushing teachers
towards the world of skills, knowledge, and autonomy. Considering the increasing importance of the critical
pedagogy, this paper firstly provides basic concepts and objectives of critical pedagogy and how it has
emerged, then it draws on the basic tenets of this theory and offers how it can be adopted to the field of
language education in EFL contexts. Finally, it gives some practical applications for implementing this
theory in EFL classrooms, supporting Crooks’ (2010) argument that more practical examples of critical
pedagogical EFL literature need to be reported. Como resultado de la posmodernidad en el mundo actual, un cambio dramático reciente ha sido el
surgimiento de ramificaciones como el inicio de la pedagogía crítica en contextos académicos. Además,
hay un cambio hacia una era crítica que define una nueva relación entre profesores y teóricos, que está
empujando a los maestros hacia el mundo de las habilidades, el conocimiento y la autonomía. Teniendo
en cuenta la creciente importancia de la pedagogía crítica, este documento en primer lugar proporciona
conceptos básicos y objetivos de la pedagogía crítica y cómo ha surgido, luego se basa en los principios
básicos de esta teoría y ofrece cómo se puede adoptar en el campo de la educación de idiomas en
Contextos EFL. Por último, ofrece algunas aplicaciones prácticas para implementar esta teoría en las
clases de EFL, lo que respalda el argumento de Crooks (2010) de que se deben informar más ejemplos
prácticos de literatura de EFL pedagógica crítica.