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dc.contributor.authorHarrison, Kristine M.
dc.date.accessioned2020-03-04T09:32:45Z
dc.date.available2020-03-04T09:32:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationHarrison, K. M. (2018). Language education policy and teachers in Puerto Rico: Implications for identity, sovereignty, and community in a context of displacements. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(1). 73 – 86. [http://hdl.handle.net/10481/59994]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/59994
dc.description.abstractIn the post-hurricane María Caribbean, Puerto Rico presents a unique case for teacher educators and policymakers. The article offers a critical reflection about the experience of the colonial non-autonomous U.S.-imposed school system, and contributes to teacher education and language education policymaking (LEP) by exploring the effect of displacements, schooling on identity, and the role teachers can play. The article is based on an analysis that broadened the notion of language and education policy to include standards, textbooks, and teaching practices. The research question is about indigenous identity in a context of not only colonial schooling but conflicting visions of history, and loss of oral tradition in lieu of standardized school-sanctioned knowledge. The article suggests that community and indigenous models and educational autonomy would be more sustainable, practical, and just than standardized notions of school.es_ES
dc.description.abstractEn el Caribe post-huracán María, Puerto Rico presenta un caso único para educadores de docentes y formuladores de políticas. El artículo ofrece una reflexión crítica sobre la experiencia del sistema escolar colonial sin autonomía impuesto por los EE. UU., y contribuye a la educación del profesorado y la formulación de políticas de educación lingüística (LEP) explorando el efecto de los desplazamientos, la escolarización en la identidad y el papel de los docentes. El artículo se basa en un análisis que amplió la noción de lenguaje y política educativa para incluir estándares, libros de texto y prácticas de enseñanza. La pregunta de investigación trata la identidad indígena en un contexto no solo de educación colonial sino de visiones conflictivas de la historia y pérdida de la tradición oral en lugar del conocimiento estandarizado sancionado por la escuela. El artículo sugiere que los modelos comunitarios e indígenas y la autonomía educativa serían más sostenibles, prácticos y justos que las nociones estandarizadas de la escuela.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectPolítica educativa es_ES
dc.subjectMigración es_ES
dc.subjectConocimiento indígenaes_ES
dc.subjectEducación comunitariaes_ES
dc.subjectSostenibilidades_ES
dc.subjectEducational Policyes_ES
dc.subjectMigration es_ES
dc.subjectIndigenous knowledgees_ES
dc.subjectCommunity educationes_ES
dc.subjectSustainabilityes_ES
dc.titleLanguage education policy and teachers in Puerto Rico: implications for identity, sovereignty, and community in a context of displacementses_ES
dc.title.alternativeLa política educativa y los docentes en Puerto Rico: implicaciones para la identidad, la soberanía y la comunidad en el contexto de los desplazamientoses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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