Language education policy and teachers in Puerto Rico: implications for identity, sovereignty, and community in a context of displacements
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URI: http://hdl.handle.net/10481/59994Metadatos
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Harrison, Kristine M.Editorial
Universidad de Granada
Materia
Política educativa Migración Conocimiento indígena Educación comunitaria Sostenibilidad Educational Policy Migration Indigenous knowledge Community education Sustainability
Fecha
2018Referencia bibliográfica
Harrison, K. M. (2018). Language education policy and teachers in Puerto Rico: Implications for identity, sovereignty, and community in a context of displacements. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(1). 73 – 86. [http://hdl.handle.net/10481/59994]
Resumen
In the post-hurricane María Caribbean, Puerto Rico presents a unique case for teacher educators and
policymakers. The article offers a critical reflection about the experience of the colonial non-autonomous
U.S.-imposed school system, and contributes to teacher education and language education policymaking
(LEP) by exploring the effect of displacements, schooling on identity, and the role teachers can play. The
article is based on an analysis that broadened the notion of language and education policy to include
standards, textbooks, and teaching practices. The research question is about indigenous identity in a
context of not only colonial schooling but conflicting visions of history, and loss of oral tradition in lieu of
standardized school-sanctioned knowledge. The article suggests that community and indigenous models
and educational autonomy would be more sustainable, practical, and just than standardized notions of
school. En el Caribe post-huracán María, Puerto Rico presenta un caso único para educadores de docentes y
formuladores de políticas. El artículo ofrece una reflexión crítica sobre la experiencia del sistema escolar
colonial sin autonomía impuesto por los EE. UU., y contribuye a la educación del profesorado y la
formulación de políticas de educación lingüística (LEP) explorando el efecto de los desplazamientos, la
escolarización en la identidad y el papel de los docentes. El artículo se basa en un análisis que amplió la
noción de lenguaje y política educativa para incluir estándares, libros de texto y prácticas de enseñanza.
La pregunta de investigación trata la identidad indígena en un contexto no solo de educación colonial sino
de visiones conflictivas de la historia y pérdida de la tradición oral en lugar del conocimiento estandarizado
sancionado por la escuela. El artículo sugiere que los modelos comunitarios e indígenas y la autonomía
educativa serían más sostenibles, prácticos y justos que las nociones estandarizadas de la escuela.