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dc.contributor.authorSanchez, Jafeth E.
dc.contributor.authorWilliams, Susan L.
dc.contributor.authorFerrara, Margaret M.
dc.date.accessioned2020-03-04T07:45:33Z
dc.date.available2020-03-04T07:45:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationSanchez, J.E., Williams, S.L., & Ferrara, M.M. (2018). Teachers´ perceptions of professional development experiences: an ongoing concern. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(1). 102 – 115. [http://hdl.handle.net/10481/59976]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/59976
dc.description.abstractTeachers’ perceptions of professional development experiences related to process, content, and context were explored to better address leadership preparation needs. Teachers responded to the Professional Development Questionnaire, three demographic variables (teaching experience, Title 1 status, and current grade level) pertaining to the individual, and one open-ended comment field. A total of 327 teachers from a large western school district in the United States responded. The findings indicated that there were no significant differences for the three demographic grouping variables. Overall, results revealed low mean values, indicating that teachers disagreed or strongly disagreed with statements related to their professional development experiences. Teachers also indicated that their own building administrators did not value professional development. Finally, teachers’ perceptions of professional development also suggested that professional development topics were irrelevant, and that they were not provided with enough time to integrate topics into their current practice.es_ES
dc.description.abstractSe exploraron las percepciones de maestros acerca de las experiencias de desarrollo profesional relacionadas con el proceso, el contenido y el contexto, a fin de responder mejor a las necesidades de preparación para el liderazgo. Maestros respondieron al Cuestionario de Desarrollo Profesional, tres variables de agrupaciones demográficas (experiencia enseñando, estado de Título 1, y nivel de grado actual) pertenecientes al individuo, y un campo de comentarios de composición abierta. Un total de 327 maestros de un distrito escolar grande del occidente de los Estados Unidos respondió. Los resultados revelaron que no había diferencias significativas para las tres variables de agrupación demográfica. En general, los resultados revelaron bajos valores promedios, indicando que los maestros estaban en desacuerdo, o fuertemente en desacuerdo con las declaraciones relacionadas a sus experiencias de desarrollo profesional. Los maestros también indicaron que sus propios administradores no valoraban el desarrollo profesional. Finalmente, las percepciones de los maestros de desarrollo profesional también sugirieron que los temas al respecto eran irrelevantes y que ellos no tenían suficiente tiempo para integrar dichas cuestiones en su práctica cotidiana.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectTeachers es_ES
dc.subjectPerceptionses_ES
dc.subjectProfessional developmentes_ES
dc.subjectPrincipalses_ES
dc.subjectCapacityes_ES
dc.subjectQuestionnairees_ES
dc.subjectMaestroses_ES
dc.subjectPercepcioneses_ES
dc.subjectDesarrollo professionales_ES
dc.subjectDirectores es_ES
dc.subjectCapacidades_ES
dc.subjectCuestionarioes_ES
dc.titleTeachers´ perceptions of professional development experiences: an ongoing concernes_ES
dc.title.alternativePercepciones de docentes acerca de las experiencias de desarrollo profesional: una preocupación que continúaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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