Teachers´ perceptions of professional development experiences: an ongoing concern
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/59976Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Teachers Perceptions Professional development Principals Capacity Questionnaire Maestros Percepciones Desarrollo professional Directores Capacidad Cuestionario
Fecha
2018Referencia bibliográfica
Sanchez, J.E., Williams, S.L., & Ferrara, M.M. (2018). Teachers´ perceptions of professional development experiences: an ongoing concern. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(1). 102 – 115. [http://hdl.handle.net/10481/59976]
Resumen
Teachers’ perceptions of professional development experiences related to process, content, and context
were explored to better address leadership preparation needs. Teachers responded to the Professional
Development Questionnaire, three demographic variables (teaching experience, Title 1 status, and current
grade level) pertaining to the individual, and one open-ended comment field. A total of 327 teachers from a
large western school district in the United States responded. The findings indicated that there were no
significant differences for the three demographic grouping variables. Overall, results revealed low mean
values, indicating that teachers disagreed or strongly disagreed with statements related to their
professional development experiences. Teachers also indicated that their own building administrators did
not value professional development. Finally, teachers’ perceptions of professional development also
suggested that professional development topics were irrelevant, and that they were not provided with
enough time to integrate topics into their current practice. Se exploraron las percepciones de maestros acerca de las experiencias de desarrollo profesional
relacionadas con el proceso, el contenido y el contexto, a fin de responder mejor a las necesidades de
preparación para el liderazgo. Maestros respondieron al Cuestionario de Desarrollo Profesional, tres
variables de agrupaciones demográficas (experiencia enseñando, estado de Título 1, y nivel de grado
actual) pertenecientes al individuo, y un campo de comentarios de composición abierta. Un total de 327
maestros de un distrito escolar grande del occidente de los Estados Unidos respondió. Los resultados
revelaron que no había diferencias significativas para las tres variables de agrupación demográfica. En
general, los resultados revelaron bajos valores promedios, indicando que los maestros estaban en
desacuerdo, o fuertemente en desacuerdo con las declaraciones relacionadas a sus experiencias de
desarrollo profesional. Los maestros también indicaron que sus propios administradores no valoraban el
desarrollo profesional. Finalmente, las percepciones de los maestros de desarrollo profesional también
sugirieron que los temas al respecto eran irrelevantes y que ellos no tenían suficiente tiempo para integrar
dichas cuestiones en su práctica cotidiana.