Show simple item record

dc.contributor.authorSucuoğlu, Esen
dc.contributor.authorHembadoon Peter, Magdalene
dc.date.accessioned2020-03-03T09:13:12Z
dc.date.available2020-03-03T09:13:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationSucuoğlu, E. & Peter, M. (2018). The opinions of teachers on primary school performance evaluation: case study in Nigeria, Benue State. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(2), pp. 138 – 150. [http://hdl.handle.net/10481/59949]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/59949
dc.description.abstractThis current research examined the opinions of primary school teachers on the evaluation of primary school’s performance. A Quantitative analysis was used in the study. 200 questionnaires were administered to teachers from the selected primary schools using random sampling, but only 161 questionnaires were valid. The data collected were analysed using IBM SPSS version 21.0 and descriptive statistics to measure teachers’ opinions on performance in primary schools using four variables. The findings reveal that in assessing the performance of a child, the school should focus on gains or improvements in the child’s performance rather than simply attainment levels at a given point in time and that when a school adopt and implement a viable curriculum it enhances the performance of the school which means that the efficacy of the teacher is influenced by what to teach. And also making recommendation on how these problems can be solved.es_ES
dc.description.abstractEsta investigación actual examinó las opiniones de los maestros de escuela primaria sobre la evaluación del desempeño de la escuela primaria. Se utilizó un análisis cuantitativo en el estudio. Se administraron 200 cuestionarios a los maestros de las escuelas primarias seleccionadas utilizando un muestreo aleatorio, pero solo 161 cuestionarios fueron válidos. Los datos recopilados se analizaron utilizando IBM SPSS versión 21.0 y estadísticas descriptivas para medir las opiniones de los maestros sobre el desempeño en las escuelas primarias utilizando cuatro variables. Los hallazgos revelan que al evaluar el desempeño de un niño, la escuela debe enfocarse en los logros o mejoras en el desempeño del niño en lugar de simplemente alcanzar niveles en un momento dado y que cuando una escuela adopta e implementa un plan de estudios viable, mejora el desempeño. de la escuela, lo que significa que la eficacia del maestro está influenciada por lo que se debe enseñar. Y también hacer recomendaciones sobre cómo se pueden resolver estos problemas.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectTeachers es_ES
dc.subjectPerformances es_ES
dc.subjectEvaluation es_ES
dc.subjectPrimary schooles_ES
dc.subjectStudents es_ES
dc.subjectProfesores es_ES
dc.subjectDesempeñoes_ES
dc.subjectEvaluación es_ES
dc.subjectEscuela primariaes_ES
dc.subjectAlumnoses_ES
dc.titleThe opinions of teachers on primary school performance evaluation: case study in Nigeria, Benue Statees_ES
dc.title.alternativeLas opiniones de los maestros sobre la evaluación del desempeño de la escuela primaria: estudio de caso en Nigeria, Estado de Benuees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España