The opinions of teachers on primary school performance evaluation: case study in Nigeria, Benue State
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/59949Metadatos
Afficher la notice complèteEditorial
Universidad de Granada
Materia
Teachers Performances Evaluation Primary school Students Profesores Desempeño Evaluación Escuela primaria Alumnos
Date
2018Referencia bibliográfica
Sucuoğlu, E. & Peter, M. (2018). The opinions of teachers on primary school performance evaluation: case study in Nigeria, Benue State. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(2), pp. 138 – 150. [http://hdl.handle.net/10481/59949]
Résumé
This current research examined the opinions of primary school teachers on the evaluation of primary
school’s performance. A Quantitative analysis was used in the study. 200 questionnaires were
administered to teachers from the selected primary schools using random sampling, but only 161
questionnaires were valid. The data collected were analysed using IBM SPSS version 21.0 and descriptive
statistics to measure teachers’ opinions on performance in primary schools using four variables. The
findings reveal that in assessing the performance of a child, the school should focus on gains or
improvements in the child’s performance rather than simply attainment levels at a given point in time and
that when a school adopt and implement a viable curriculum it enhances the performance of the school
which means that the efficacy of the teacher is influenced by what to teach. And also making
recommendation on how these problems can be solved. Esta investigación actual examinó las opiniones de los maestros de escuela primaria sobre la evaluación
del desempeño de la escuela primaria. Se utilizó un análisis cuantitativo en el estudio. Se administraron
200 cuestionarios a los maestros de las escuelas primarias seleccionadas utilizando un muestreo
aleatorio, pero solo 161 cuestionarios fueron válidos. Los datos recopilados se analizaron utilizando IBM
SPSS versión 21.0 y estadísticas descriptivas para medir las opiniones de los maestros sobre el
desempeño en las escuelas primarias utilizando cuatro variables. Los hallazgos revelan que al evaluar el
desempeño de un niño, la escuela debe enfocarse en los logros o mejoras en el desempeño del niño en
lugar de simplemente alcanzar niveles en un momento dado y que cuando una escuela adopta e
implementa un plan de estudios viable, mejora el desempeño. de la escuela, lo que significa que la
eficacia del maestro está influenciada por lo que se debe enseñar. Y también hacer recomendaciones
sobre cómo se pueden resolver estos problemas.