Views of lecturers on effective teaching in agriculture departments
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/59939Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Materia
Teaching Teaching methods Agricultural education Sulaimani University Enseñando Métodos de enseñanza Educación agrícola Sulaimani Universidad
Date
2018Referencia bibliográfica
Allahkaram, A.H. & Ozcan, D. (2018). Título. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(2), pp. 164 – 178. [http://hdl.handle.net/10481/59939]
Abstract
The aim of this study is to determine the lecturers’ views about effective teaching and teaching methods
used in agricultural faculty of Sulaimani University in Iraq through the lecturers’ views. The quantitative
research method was used in the research. The quantitative data was collected throughout the applied
questionnaire that consists of 42 items in the faculty of agricultural science of Sulaimani University which
has seven departments and more than 400 lecturers with different titles. The sample of the study consists
of 121 lecturers. The data have been collected and categorized into two variables (gender and working
experience). Moreover, to conduct statistics techniques, Microsoft Excel and SPSS software has been
used. Concerning the view of teaching, finding suggest different views in many items between male and
female lecturers however less experienced lecturer candidates view is varying only in terms of
communications between lecturer and students and promoting conceptual changing in students from more
experienced ones. El objetivo de este estudio es determinar los puntos de vista de los profesores sobre la enseñanza
efectiva y los métodos de enseñanza utilizados en la facultad de agricultura de la Universidad Sulaimani
en Irak a través de los puntos de vista de los profesores. El método de investigación cuantitativa fue
utilizado en la investigación. Los datos cuantitativos se recopilaron a lo largo del cuestionario aplicado,
que consta de 42 ítems en la facultad de ciencias agrícolas de la Universidad de Sulaimani, que tiene
siete departamentos y más de 400 profesores con diferentes títulos. La muestra del estudio consta de 121
profesores. Los datos se han recopilado y categorizado en dos variables (género y experiencia laboral).
Además, para realizar técnicas estadísticas, se ha utilizado el software Microsoft Excel y SPSS. En lo que
respecta a la visión de la enseñanza, los hallazgos sugieren diferentes puntos de vista en muchos temas
entre profesores y profesoras; sin embargo, la opinión de los candidatos con menos experiencia varía solo
en términos de comunicación entre el profesor y los estudiantes y promueve cambios conceptuales en
estudiantes de los más experimentados.