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dc.contributor.authorOzdemir Topaloglu, Aysegul
dc.contributor.authorCelikoz, Nadir
dc.date.accessioned2020-03-03T08:09:22Z
dc.date.available2020-03-03T08:09:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationTopaloglu Ozdemir, A. & Celikoz, N. (2018). Validity and reliability test of “School web site evaluation scale” in terms of contribution to school-family communication level in preschool period. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(2), pp. 151 – 163. [http://hdl.handle.net/10481/59938]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/59938
dc.description.abstractThis study was conducted to emphasize the importance of school-parent communication by developing a web-based model that was used and evaluated by both parents and teachers. The study was conducted in the Kesan District in Edirne Province with 32 teachers who work for the Ministry of Education’s independent kindergartens and 31 parents who provided feedback. A scale was developed in two forms—one for teachers and another for parents—to discover whether the internet-based web model positively affected schoolparent communication. During the development of the scale, pre-interviews were held with teachers and parents who could be accessed. Then, which programs/software to be integrated into the web design that will include open-ended questions in order to improve the school-parent communication. A 35-question interview form was generated according to the results of the pre-interviews and the open-ended questions. In the light of expert opinion, the teacher form of the scale included eight questions that asked for personal information and 31 articles, 23 of which likert-type were, while the parent form included six questions requesting personal information and 29 articles, 23 of which were Likert-type. Factor and article loadings, averages, standard deviation, total article correlation, and correlation coefficients between subtests were calculated for both tests. The coefficient of reliability for the teacher form was found to be Cronbach a=.89 and Cronbach a=.97 for the parent form. After the results were obtained through analysis, factor analysis was applied to the 31-article teacher form and the 29-article parent form to determine the construction validity and a two-factor scale was obtained. The results of the study show that the scale is highly valid and reliable.es_ES
dc.description.abstractEste estudio se realizó para enfatizar la importancia de la comunicación entre la escuela y los padres mediante el desarrollo de un modelo web que fue utilizado y evaluado por los padres y los maestros. El estudio se realizó en el distrito de Kesan, en la provincia de Edirne, con 32 maestros que trabajan para los jardines de infancia independientes del Ministerio de Educación y 31 padres que proporcionaron sus comentarios. Se desarrolló una escala en dos formas, una para maestros y otra para padres, para descubrir si el modelo web basado en Internet afectó positivamente la comunicación entre la escuela y los padres. Durante el desarrollo de la escala, se realizaron entrevistas previas con maestros y padres a los que se podía acceder. Luego, qué programas / software se integrarán en el diseño web que incluirán preguntas abiertas para mejorar la comunicación entre la escuela y los padres. Se generó un formulario de entrevista de 35 preguntas según los resultados de las entrevistas previas y las preguntas abiertas. A la luz de la opinión de los expertos, la forma del maestro de la escala incluía ocho preguntas que pedían información personal y 31 artículos, 23 de los cuales eran de tipo similar, mientras que el formulario para padres incluía seis preguntas solicitando información personal y 29 artículos, 23 de los cuales fueron tipo Likert. Se calcularon las cargas de factor y artículo, los promedios, la desviación estándar, la correlación total del artículo y los coeficientes de correlación entre las subpruebas para ambas pruebas. Se encontró que el coeficiente de confiabilidad para la forma del maestro era Cronbach a = .89 y Cronbach a = .97 para la forma principal. Una vez que los resultados se obtuvieron a través del análisis, se aplicó un análisis factorial a la forma del maestro de 31 artículos y la forma padre de 29 artículos para determinar la validez de la construcción y se obtuvo una escala de dos factores. Los resultados del estudio muestran que la escala es altamente válida y confiable.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectSchool-parent communicationes_ES
dc.subjectWeb-based modeles_ES
dc.subjectScalees_ES
dc.subjectFactor analysis es_ES
dc.subjectComunicación escuela-padreses_ES
dc.subjectModelo basado en webes_ES
dc.subjectEscalaes_ES
dc.subjectAnálisis factorial es_ES
dc.titleValidity and reliability test of “School web site evaluation scale” in terms of contribution to school-family communication level in preschool periodes_ES
dc.title.alternativePrueba de validez y confiabilidad de la "Escala de evaluación del sitio web de la escuela" en términos de contribución al nivel de comunicación entre la escuela y la familia en el período preescolares_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES


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