Teaching statistics in a multidisciplinary context: an experimentation in an Italian high school
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Universidad de Granada
Materia
Statistics education research Investigación de educación estadística
Fecha
2019Referencia bibliográfica
Giambalvo, O., Bartolomei, G. y Gattuso, L. (2019). Teaching statistics in a multidisciplinary context: an experimentation in an Italian high school, (En J. M. Contreras, M. M. Gea, M. M. López-Martín y E. Molina-Portillo (Eds.), Actas del Tercer Congreso Internacional Virtual de Educación Estadística. Disponible en www.ugr.es/local/fqm126/civeest.html
Resumen
This paper describes an experiment performed at a Vocational School in Palermo during the school year 2010-11. It was designed to teach Statistics at the Secondary level following a multidisciplinary approach. The didactic activity involved the mathematics, Italian, English language and science teachers. We adapted materials and methods from the M@t.abel E-learning program, which is planned for learning basic mathematics in a middle school, in order to use it for experimentation at a professional school. The assessment of the experimentation is based on teachers’ evaluation of each student’s whole learning process. We compare the learning outcomes of students who participated in the program with others who did not. Este articulo describe un experimento realizado en una Escuela técnica en Palermo durante el año escolar 2010-11. Fue diseñado para enseñar la Estadística en el nivel Secundario con un acercamiento multidisciplinar. La actividad didáctica implicó a los profesores de matemáticas, italiano, inglés y ciencias. Adaptamos materiales y métodos del programa de Enseñanza virtual de M@t.abel, planificado para aprender matemáticas básicas en una escuela secundaria, para usarlo para la experimentación en una escuela profesional. La evaluación de la experimentación está basada en la evaluación de los profesores del proceso de aprendizaje entero de cada estudiante. Comparamos los resultados de los estudiantes que han participado en el programa con los otros que no han participado.