Identifying Children’s Language Learning Strategies: Turkish Example
Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Materia
Language learning strategies Children CHILLS Successful language learners Estrategias de aprendizaje Niños Estudiantes de idiomas con éxito
Date
2018-06Referencia bibliográfica
Gürsoy, Esim; Eken, Elif. Identifying Children’s Language Learning Strategies: Turkish Example. Porta Linguarum, 30: 43-56 (2018). [http://hdl.handle.net/10481/54037]
Abstract
Over the past two decades, there has been an upsurge of interest in language
learning strategies (LLS). However, the research has so far mostly focused on older learners,
primarily in ESL contexts and those of children in EFL contexts remained in its infancy. Thus
the current study examines the English LLS use of 1116 Turkish 4th and 5th grade students by
means of Children’s Strategy Inventory for Language Learning (CHILLS). The results reveal
that children’s strategy preferences showed statistically significant differences with regard
to gender, geographical region and academic achievement, the girls outperformed boys in
strategy use and with regard to academic achievement 5th grade students outperformed the
4th grade students. Durante las últimas dos décadas, ha resurgido el interés por las estrategias de
aprendizaje de idiomas (LLS). Sin embargo, la investigación hasta ahora se ha centrado principalmente
en los estudiantes más mayores, sobretodo en contextos de ESL, y en niños que
tuvieron un contexto EFL en su infancia. De este modo, el estudio actual examina el uso del
inglés LLS de 1116 estudiantes turcos de cuarto y quinto grado por medio del Inventario de
las estrategias para el aprendizaje de idiomas para niños (CHILLS). Los resultados revelan
que las preferencias de las estrategias de los niños mostraron diferencias significativas dependiendo
del sexo, región geográfica y logros académicos. Las niñas superaron a los niños
en el uso de la estrategia y, en cuanto a los logros académicos, los estudiantes de quinto grado
superaron a los de cuarto.