Identifying Children’s Language Learning Strategies: Turkish Example Gürsoy, Esim Eken, Elif Language learning strategies Children CHILLS Successful language learners Estrategias de aprendizaje Niños Estudiantes de idiomas con éxito Over the past two decades, there has been an upsurge of interest in language learning strategies (LLS). However, the research has so far mostly focused on older learners, primarily in ESL contexts and those of children in EFL contexts remained in its infancy. Thus the current study examines the English LLS use of 1116 Turkish 4th and 5th grade students by means of Children’s Strategy Inventory for Language Learning (CHILLS). The results reveal that children’s strategy preferences showed statistically significant differences with regard to gender, geographical region and academic achievement, the girls outperformed boys in strategy use and with regard to academic achievement 5th grade students outperformed the 4th grade students. Durante las últimas dos décadas, ha resurgido el interés por las estrategias de aprendizaje de idiomas (LLS). Sin embargo, la investigación hasta ahora se ha centrado principalmente en los estudiantes más mayores, sobretodo en contextos de ESL, y en niños que tuvieron un contexto EFL en su infancia. De este modo, el estudio actual examina el uso del inglés LLS de 1116 estudiantes turcos de cuarto y quinto grado por medio del Inventario de las estrategias para el aprendizaje de idiomas para niños (CHILLS). Los resultados revelan que las preferencias de las estrategias de los niños mostraron diferencias significativas dependiendo del sexo, región geográfica y logros académicos. Las niñas superaron a los niños en el uso de la estrategia y, en cuanto a los logros académicos, los estudiantes de quinto grado superaron a los de cuarto. 2018-12-07T15:25:31Z 2018-12-07T15:25:31Z 2018-06 journal article Gürsoy, Esim; Eken, Elif. Identifying Children’s Language Learning Strategies: Turkish Example. Porta Linguarum, 30: 43-56 (2018). [http://hdl.handle.net/10481/54037] 1697-7467 http://hdl.handle.net/10481/54037 10.30827/Digibug.54037 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ open access Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada