“I don’t know”: Results of a Small-scale Survey on Teachers’ Perspectives of the European Language Portfolio
Metadata
Show full item recordAuthor
Dooly, Melinda; Barba Calatrava, Javier; Borràs González, Anabel; Creus Pedrol, Montserrat; González Andreu, CarolinaEditorial
Universidad de Granada
Materia
European Language Portfolio Plurilingualism Pluriculturality Teacher training Portafolio Europeo de Lenguas Plurilingüismo Pluriculturalidad La formación del profesorado
Date
2017-01Referencia bibliográfica
Dooly, Melinda; Barba Calatrava, Javier; Borràs González, Anabel; Creus Pedrol, Montserrat; González Andreu, Carolina. “I don’t know”: Results of a Small-scale Survey on Teachers’ Perspectives of the European Language Portfolio. Porta Linguarum, 27: 63-77 (2017). [http://hdl.handle.net/10481/53952]
Abstract
As one of the working groups belonging to the VOICES of the European
Teachers Network (funded with support from the European Commission), Spanish members
carried out an online survey of teachers’ experiences, knowledge and perspectives on the European
Language Portfolio (ELP). With over 250 respondents in the Barcelona metropolitan
area, the answers indicate that while there is a widespread interest, there is also an extensive
lack of information concerning this language teaching and learning instrument. This text
first describes the ELP’s general traits, provides a brief view into previous studies into the
application of the ELP in the Spanish context, followed by an analysis of the responses to the
online questionnaire and a discussion of findings. Como parte del proyecto europeo VOICES of the European Teachers Network
(financiado con el apoyo de la Comisión Europea), miembros de un grupo de trabajo llevaron
a cabo una encuesta ‘en línea’, enfocada a profesores de enseñanza primaria, secundaria y
universitaria, sobre sus experiencias, conocimientos y perspectivas del Portafolio Europeo
de Lenguas (PEL). Con más de 250 respuestas de profesorado en el área metropolitana de
Barcelona, las respuestas indican que, si bien existe un interés global, también se detecta la
falta de información referente a este instrumento para la enseñanza de lenguas. Este artículo
primero describe brevemente el PEL, mira a algunos de los estudios sobre la aplicación del
PEL en el contexto español, y finalmente discute los resultados del cuestionario.