@misc{10481/53952, year = {2017}, month = {1}, url = {http://hdl.handle.net/10481/53952}, abstract = {As one of the working groups belonging to the VOICES of the European Teachers Network (funded with support from the European Commission), Spanish members carried out an online survey of teachers’ experiences, knowledge and perspectives on the European Language Portfolio (ELP). With over 250 respondents in the Barcelona metropolitan area, the answers indicate that while there is a widespread interest, there is also an extensive lack of information concerning this language teaching and learning instrument. This text first describes the ELP’s general traits, provides a brief view into previous studies into the application of the ELP in the Spanish context, followed by an analysis of the responses to the online questionnaire and a discussion of findings.}, abstract = {Como parte del proyecto europeo VOICES of the European Teachers Network (financiado con el apoyo de la Comisión Europea), miembros de un grupo de trabajo llevaron a cabo una encuesta ‘en línea’, enfocada a profesores de enseñanza primaria, secundaria y universitaria, sobre sus experiencias, conocimientos y perspectivas del Portafolio Europeo de Lenguas (PEL). Con más de 250 respuestas de profesorado en el área metropolitana de Barcelona, las respuestas indican que, si bien existe un interés global, también se detecta la falta de información referente a este instrumento para la enseñanza de lenguas. Este artículo primero describe brevemente el PEL, mira a algunos de los estudios sobre la aplicación del PEL en el contexto español, y finalmente discute los resultados del cuestionario.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {European Language Portfolio}, keywords = {Plurilingualism}, keywords = {Pluriculturality}, keywords = {Teacher training}, keywords = {Portafolio Europeo de Lenguas}, keywords = {Plurilingüismo}, keywords = {Pluriculturalidad}, keywords = {La formación del profesorado}, title = {“I don’t know”: Results of a Small-scale Survey on Teachers’ Perspectives of the European Language Portfolio}, doi = {10.30827/Digibug.53952}, author = {Dooly, Melinda and Barba Calatrava, Javier and Borràs González, Anabel and Creus Pedrol, Montserrat and González Andreu, Carolina}, }