A Regional Assessment of Bilingual Programmes in Primary and Secondary Schools: the Teachers’ Views
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Bilingual Programmes CLIL Assessment Teachers Training Programas Bilingües AICLE Evaluación Profesorado Formación
Fecha
2016-01Referencia bibliográfica
Durán Martínez, Ramiro; Beltrán Llavador, Fernando. A Regional Assessment of Bilingual Programmes in Primary and Secondary Schools: the Teachers’ Views. Porta Linguarum, 25: 3-7 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/53890]
Resumen
This article analyses the teachers’ assessment of bilingual sections in Castile
and León’s schools after seven years of implementation. Results are drawn from the analysis
of a questionnaire filled out by 151 teachers on three dimensions: training, teaching resources,
and impact of the initiative. Our study reveals that the teachers’ high degree of satisfaction
concerning initial training is not incompatible with their perceived need for continuous
professional development. Amongst the most profitable areas of investment, international
links are ranked first. In spite of its costs, 92% consider bilingual sections a worthwhile
educational initiative with manifold benefits for the school community. Este artículo analiza la evaluación, por parte del profesorado, del programa
de secciones bilingües en centros de Castilla y León siete años después de su
implantación. Ofrece resultados extraídos de un cuestionario completado por 151 profesores
sobre tres dimensiones: formación, recursos docentes y evaluación del proyecto.
Nuestro estudio revela que su satisfacción respecto a la formación inicial no se
contradice con la necesidad expresada de seguir formándose. Respecto a la inversión
prioritaria, los vínculos internacionales ocupan el primer lugar. Pese a sus costes, un
92% de profesores evalúa positivamente dicho programa, por reportar múltiples beneficios
para la comunidad escolar.