@misc{10481/53890, year = {2016}, month = {1}, url = {http://hdl.handle.net/10481/53890}, abstract = {This article analyses the teachers’ assessment of bilingual sections in Castile and León’s schools after seven years of implementation. Results are drawn from the analysis of a questionnaire filled out by 151 teachers on three dimensions: training, teaching resources, and impact of the initiative. Our study reveals that the teachers’ high degree of satisfaction concerning initial training is not incompatible with their perceived need for continuous professional development. Amongst the most profitable areas of investment, international links are ranked first. In spite of its costs, 92% consider bilingual sections a worthwhile educational initiative with manifold benefits for the school community.}, abstract = {Este artículo analiza la evaluación, por parte del profesorado, del programa de secciones bilingües en centros de Castilla y León siete años después de su implantación. Ofrece resultados extraídos de un cuestionario completado por 151 profesores sobre tres dimensiones: formación, recursos docentes y evaluación del proyecto. Nuestro estudio revela que su satisfacción respecto a la formación inicial no se contradice con la necesidad expresada de seguir formándose. Respecto a la inversión prioritaria, los vínculos internacionales ocupan el primer lugar. Pese a sus costes, un 92% de profesores evalúa positivamente dicho programa, por reportar múltiples beneficios para la comunidad escolar.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Bilingual Programmes}, keywords = {CLIL}, keywords = {Assessment}, keywords = {Teachers}, keywords = {Training}, keywords = {Programas Bilingües}, keywords = {AICLE}, keywords = {Evaluación}, keywords = {Profesorado}, keywords = {Formación}, title = {A Regional Assessment of Bilingual Programmes in Primary and Secondary Schools: the Teachers’ Views}, doi = {10.30827/Digibug.53890}, author = {Durán Martínez, Ramiro and Beltrán Llavador, Fernando}, }