Initial Career Motives and Demotivation in Teaching English as a Foreign Language: Cases of Korean EFL Teachers
Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Materia
EFL Teacher Motivation Initial Career Motive Demotivation Global Orientation Obstacles to Communicative Language Teaching EFL profesor motivación Motivo de trabajo inicial Desmotivación Orientación global Obstáculos a la enseñanza de la lengua comunicativa
Date
2015-06Referencia bibliográfica
Kim, Tae Young; Kim, Yoon Kyoung. Initial Career Motives and Demotivation in Teaching English as a Foreign Language: Cases of Korean EFL Teachers. Porta Linguarum, 24: 77-92 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/53801]
Abstract
In order to broaden understanding of English as a foreign language (EFL) tea-
cher motivation, this study examines Korean EFL teachers’ initial job motives and demotiva-
ting factors. Four psychological constructs emerged regarding initial career motives: Global
Orientation, Job Security, Altruism, and Ought-to Self. Among the constructs, global orien-
tation proved to be the most popular reason for choosing an EFL teaching career. This study
also showed three constructs for detrimental factors on EFL teacher motivation: Obstacles to
Communicative Language Teaching, Inadequate Administrative Support, and Lack of Social
Recognition. It was shown that obstacles to communicative language teaching contributed
to the greatest demotivation. Para la comprensión de inglés como lengua extranjera (EFL) motivación del
profesorado, este estudio examina motivos de trabajo inicial y factores desmotivadores de
los profesores coreanos. Cuatro constructos psicológicos surgieron con respecto a los moti-
vos de trabajo inicial: orientación global, seguridad en el empleo, altruismo, y Ought-to Self.
Entre las constructos, orientación global resultó para ser la razón más popular para elegir
una carrera de enseñanza de inglés como lengua extranjera. Este estudio también mostró tres
constructos de factores perjudiciales en EFL motivación del profesorado: Los obstáculos de
enseñanza de ingles como lengua extranjera. Este estudio también mostro tres constructores de factores perjudiciales en EFL motivación del profesorado: Los obstáculos de enseñanza comunicativa, la insuficiencia de apoyo administrativo, y la falta de reconocimiento social. Se ha demostrado que los obstáculos en enseñanza comunicativa ha contribuido a
la mayor desmotivación.