Initial Career Motives and Demotivation in Teaching English as a Foreign Language: Cases of Korean EFL Teachers Kim, Tae Young Kim, Yoon Kyoung EFL Teacher Motivation Initial Career Motive Demotivation Global Orientation Obstacles to Communicative Language Teaching EFL profesor motivación Motivo de trabajo inicial Desmotivación Orientación global Obstáculos a la enseñanza de la lengua comunicativa In order to broaden understanding of English as a foreign language (EFL) tea-­ cher motivation, this study examines Korean EFL teachers’ initial job motives and demotiva-­ ting factors. Four psychological constructs emerged regarding initial career motives: Global Orientation, Job Security, Altruism, and Ought-­to Self. Among the constructs, global orien-­ tation proved to be the most popular reason for choosing an EFL teaching career. This study also showed three constructs for detrimental factors on EFL teacher motivation: Obstacles to Communicative Language Teaching, Inadequate Administrative Support, and Lack of Social Recognition. It was shown that obstacles to communicative language teaching contributed to the greatest demotivation. Para la comprensión de inglés como lengua extranjera (EFL) motivación del profesorado, este estudio examina motivos de trabajo inicial y factores desmotivadores de los profesores coreanos. Cuatro constructos psicológicos surgieron con respecto a los moti-­ vos de trabajo inicial: orientación global, seguridad en el empleo, altruismo, y Ought-­to Self. Entre las constructos, orientación global resultó para ser la razón más popular para elegir una carrera de enseñanza de inglés como lengua extranjera. Este estudio también mostró tres constructos de factores perjudiciales en EFL motivación del profesorado: Los obstáculos de enseñanza de ingles como lengua extranjera. Este estudio también mostro tres constructores de factores perjudiciales en EFL motivación del profesorado: Los obstáculos de enseñanza comunicativa, la insuficiencia de apoyo administrativo, y la falta de reconocimiento social. Se ha demostrado que los obstáculos en enseñanza comunicativa ha contribuido a la mayor desmotivación. 2018-11-16T10:37:27Z 2018-11-16T10:37:27Z 2015-06 journal article Kim, Tae Young; Kim, Yoon Kyoung. Initial Career Motives and Demotivation in Teaching English as a Foreign Language: Cases of Korean EFL Teachers. Porta Linguarum, 24: 77-92 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/53801] 1697-7467 http://hdl.handle.net/10481/53801 10.30827/Digibug.53801 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ open access Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada