School leadership as an influence on teacher quality
Metadata
Show full item recordAuthor
Day, ChristopherEditorial
Universidad de Granada
Materia
School Leadership Teacher Quality Professional Autonomy Professional Capital Commitment Liderazgo escolar Calidad docente Autonomía profesional Capital profesional Compromiso
Date
2017-07-21Referencia bibliográfica
Day, C. School leadership as an influence on teacher quality. Profesorado, 21(2): 139-157 (2017). [http://hdl.handle.net/10481/48724]
Sponsorship
Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar. Grupo FORCE (HUM386)Abstract
In this paper I will suggest that discussions of teacher quality in and beyond initial or pre-service
teacher education will always be incomplete without a consideration of the role played by school
leaders in influencing, in particular, three key components of teacher quality: i) professional
autonomy; ii) professional capital; and iii) teacher commitment, well-being and expertise.
Although ensuring that they teach to their best and well is an individual teacher responsibility
and, arguably, their moral duty, it is also a government responsibility, in order to enable the
development of a just society and economic progress, and an individual school responsibility
through the daily presence and actions of principals and other school leaders. En este trabajo quiero sugerir que las discusiones sobre la calidad de los docentes, en la formación
inicial docente y más allá de ella, siempre estarán incompletas sin tener en cuenta el papel
desempeñado por los líderes escolares para influir, particularmente, en tres componentes clave de
la calidad de los docentes: i) Autonomía profesional; ii) capital profesional; y iii) el compromiso,
bienestar y la experiencia de los docentes. Aunque asegurar que enseñen bien es una
responsabilidad individual del maestro y, posiblemente, su deber moral; es también una
responsabilidad del gobierno, para posibilitar el desarrollo de una sociedad justa y el progreso
económico, y una responsabilidad individual de la escuela a través de la presencia diaria y las
acciones de los directores y otros líderes escolares.