Afficher la notice abrégée

dc.contributor.authorBaztán, Pabloes_ES
dc.contributor.authorJorgensen, Bethanyes_ES
dc.contributor.authorTejada Fernández, Josées_ES
dc.contributor.authorBaztán, Juanes_ES
dc.date.accessioned2016-10-19T08:45:34Z
dc.date.available2016-10-19T08:45:34Z
dc.date.issued2016-05-30
dc.identifier.citationBaztán, P.; Jorgensen, B.; Tejada Fernández, J.; Baztán, J. Structural analysis and stakeholder-developed scenarios for the continuous training of secondary school teachers in Barcelona. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 7(1): 137–161 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/42994]es_ES
dc.identifier.issn1989-9572
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/42994
dc.description.abstractJust as teachers strive to inspire a dedication to lifelong learning in their students, educators must also continue their own learning as professionals in order to keep pace with a changing world through updates in curriculum content and pedagogical practices. In Spain, Continuous Teacher Training (CTT) programs are in place to support teachers' in this effort. However, these programs must also be reviewed and, when necessary, reimagined in order to meet teachers' needs. Using a qualitative prospective approach and structural analysis, this research provides a case study from Barcelona resulting in stakeholder-developed objectives and scenarios for improving CTT: an Ideal Scenario and a Basic Scenario. The study takes into account three underlying elements: (i) the complexity of CTT; (ii) innovation; and (iii) adoptability. While this work focuses on a specific location, the objectives and scenarios offer insight into a stakeholderguided process for designing meaningful teacher training programs that is relevant for a broad range of education contexts.en_EN
dc.description.abstractDel mismo modo que los maestros se esfuerzan en inspirar una dedicación a la formación continua en sus estudiantes, los educadores también deben seguir su propio aprendizaje como profesionales, con el fin de seguir el ritmo de un mundo cambiante, los cambios en el contenido curricular o en las prácticas pedagógicas. En España, los programas de Formación Continua de Profesores (CTT) existen para apoyar a los maestros en este esfuerzo. Sin embargo, estos programas también deben ser revisados y, cuando sea necesario, reinventados con el fin de satisfacer las necesidades de los maestros. Desde un enfoque cualitativo de análisis estructural y prospectivo, esta investigación proporciona través de un estudio de caso de Barcelona, objetivos y escenarios de actores, desarrollado para mejorar la CTT: un escenario ideal y un escenario básico. El estudio tiene en cuenta tres elementos fundamentales: (i) la complejidad del CTT; (Ii) la innovación; y (iii) la capacidad de adaptación. Si bien este trabajo se genera en una ubicación específica, los objetivos y escenarios ofrecen información sobre un proceso guiado para el diseño de programas de formación docente, relevantes para una amplia gama de contextos educativos.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversitat Autònoma de Barcelona Ph.D. program and the Obra Social “La Caixa”.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licenseen_EN
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/en_EN
dc.subjectContinuous Teacher Trainingen_EN
dc.subjectFormación Permanente del Profesoradoes_ES
dc.subjectEducation en_EN
dc.subjectEducación es_ES
dc.subjectProspective scenariosen_EN
dc.subjectEscenarios prospectivoses_ES
dc.subjectStakeholdersen_EN
dc.subjectActores involucradoses_ES
dc.subjectStructural analysisen_EN
dc.subjectAnálisis estructurales_ES
dc.titleStructural analysis and stakeholder-developed scenarios for the continuous training of secondary school teachers in Barcelonaen_EN
dc.title.alternativeAnálisis estructural y escenarios de la formación continua del profesorado de secundaria en Barcelona, desarrollados por los actores involucradoses_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES


Fichier(s) constituant ce document

[PDF]

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License