Show simple item record

dc.contributor.authorHoare, Malcolmes_ES
dc.date.accessioned2016-10-13T06:39:23Z
dc.date.available2016-10-13T06:39:23Z
dc.date.issued2015-11-20
dc.identifier.citationHoare, M. Budapest 2011 revisited – An Enterprising Europe or a journey too far? Journal for Educators, Teachers and Trainers, 6(2): 10–16 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/42909]es_ES
dc.identifier.issn1989-9572
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/42909
dc.description.abstractThe paper considers the implications for European schools and colleges of the strategic decisions taken at the High Level Entrepreneurship Education conference in Budapest in April 2011. Particular focus is given to the impact in these organisations on the institutional culture and pedagogy necessary to implement the changes indicated by the so called Budapest Agenda. The concept of the entrepreneurial school is introduced as a prerequisite for change and a strategy for designing appropriate teacher professional development is outlined.es_ES
dc.description.abstractEl artículo examina las repercusiones de las escuelas e institutos europeos sobre las decisiones estratégicas adoptadas en la Conferencia de Educación en Emprendimiento de educación superior en Budapest en abril de 2011. Se presta especial atención al impacto de estas organizaciones en la cultura institucional y la pedagogía necesaria para implementar los cambios indicados por la llamada Agenda Budapest. El concepto de escuela empresarial se presenta como un requisito previo para el cambio y se marca una estrategia para diseñar el desarrollo profesional docente apropiado.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectAgenda Budapesten_EN
dc.subjectBudapest agendaes_ES
dc.subjectEntrepreneurial schoolen_EN
dc.subjectEscuela empresariales_ES
dc.subjectEntrepreneurship educationen_EN
dc.subjectEducación en emprendimientoes_ES
dc.subjectLearner-centred pedagogiesen_EN
dc.subjectPedagogía centrada en el aprendizajees_ES
dc.subjectTeacher professional developmenten_EN
dc.subjectDesarrollo profesional docentees_ES
dc.titleBudapest 2011 revisited – An Enterprising Europe or a journey too far?en_EN
dc.title.alternativeRevisión de Budapest 2011 ¿Una Europa emprendedora o un viaje demasiado lejos?es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License