Budapest 2011 revisited – An Enterprising Europe or a journey too far?
Metadata
Show full item recordAuthor
Hoare, MalcolmEditorial
Universidad de Granada
Materia
Agenda Budapest Budapest agenda Entrepreneurial school Escuela empresarial Entrepreneurship education Educación en emprendimiento Learner-centred pedagogies Pedagogía centrada en el aprendizaje Teacher professional development Desarrollo profesional docente
Date
2015-11-20Referencia bibliográfica
Hoare, M. Budapest 2011 revisited – An Enterprising Europe or a journey too far? Journal for Educators, Teachers and Trainers, 6(2): 10–16 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/42909]
Abstract
The paper considers the implications for European schools and colleges of the strategic decisions taken at the High Level Entrepreneurship Education conference in Budapest in April 2011. Particular focus is given to the impact in these organisations on the institutional culture and pedagogy necessary to implement the changes indicated by the so called Budapest Agenda. The concept of the entrepreneurial school is introduced as a prerequisite for change and a strategy for designing appropriate teacher professional development is outlined. El artículo examina las repercusiones de las escuelas e institutos europeos sobre las decisiones estratégicas adoptadas en la Conferencia de Educación en Emprendimiento de educación superior en Budapest en abril de 2011. Se presta especial atención al impacto de estas organizaciones en la cultura institucional y la pedagogía necesaria para implementar los cambios indicados por la llamada Agenda Budapest.
El concepto de escuela empresarial se presenta como un requisito previo para el cambio y se marca una estrategia para diseñar el desarrollo profesional docente apropiado.