• español 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Ver ítem 
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Comercialización e Investigación de Mercados
  • DCIM - Artículos
  • Ver ítem
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Comercialización e Investigación de Mercados
  • DCIM - Artículos
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Personal Learning Environments Acceptance Model: The Role of Need for Cognition, e-Learning Satisfaction and Students' Perceptions

[PDF] BarrioGarcia_OpenEducation.pdf (338.6Kb)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/37292
ISSN: 1436-4522
ISSN: 1176-3647
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Barrio García, Salvador Del; Arquero, José Luis; Romero Frías, Esteban
Editorial
International Forum of Educational Technology & Society
Materia
Learning experience
 
Personal learning environment
 
Learning satisfaction
 
Need for cognition
 
Open education
 
Fecha
2015
Referencia bibliográfica
Barrio-García, S.; Arquero, J.L.; Romero-Frías, E. Personal Learning Environments Acceptance Model: The Role of Need for Cognition, e-Learning Satisfaction and Students' Perceptions. Journal of Educational Technology and Society, 18(3): 129-141 (2015). [http://hdl.handle.net/10481/37292]
Resumen
As long as students use Web 2.0 tools extensively for social purposes, there is an opportunity to improve students' engagement in Higher Education by using these tools for academic purposes under a Personal Learning Environment approach (PLE 2.0). The success of these attempts depends upon the reactions and acceptance of users towards e-learning using Web 2.0. This paper aims to analyse the factors (e-learning satisfaction and students’ perceptions, among others) that determine the intention of use of a PLE 2.0 initiative. The study in addition analyses the moderating role of the Need for Cognition (NFC) in the model. The results indicate that the model proposed has a high explanatory power of the intention to use a PLE 2.0 and gives support to the moderating role of NFC. The study discusses how this analysis can help to improve course designs by teachers.
Colecciones
  • DCIM - Artículos

Ítems relacionados

Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.

  • El aprendizaje colaborativo: estrategias y habilidades 

    Rojas Robles, José María (2015-06)
  • Toward Knowledge Extraction in Classification of Volcano-Seismic Events: Visualizing Hidden States in Recurrent Neural Networks 

    Titos Luzón, Manuel Marcelino; García Martínez, María Luz; Kowsari, Milad; Benítez Ortúzar, María Del Carmen (2022-03-03)
  • La práctica de evaluación como contexto para el aprendizaje competente 

    Coll, César; Mauri, Teresa; Rochera, María José (2012)

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar

Todo DIGIBUGComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciaciónPerfil de autor UGREsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciación

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contacto | Sugerencias