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dc.contributor.authorFilardo Llamas, Laura
dc.contributor.authorGonzález-Cascos Jiménez, María Elena
dc.contributor.authorRiesco Canduela, Laura
dc.date.accessioned2014-05-28T09:24:43Z
dc.date.available2014-05-28T09:24:43Z
dc.date.issued2011-06
dc.identifier.citationFilardo Llamas, L; González-Cascos Jiménez, E.; Riesco Canduela, L. On the validity of systemic functional approaches as a tool for selecting materials in CLIL contexts: a case study. Porta Linguarum, 16: 65-74 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/32008]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/32008
dc.description.abstractThe aim of this paper is to propose the validity of functional approaches within discourse analysis as a tool for selecting classroom material. By taking into account the linguistic realization of the three main contextual variables, namely field, tenor, and mode, and their impact on the function of language within each particular context of communication, we believe that the task of selecting and devising materials for CLIL setting shall be eased. This hypothesis becomes the point of departure for this article, where we present an analysis of six texts used for teaching Science using L2 English as the means of instruction. Conclusions are obtained about the importance of considering that any type of language used in a text has a function which depends on the context where it is used, an aspect which is frequently forgotten in L2 classrooms.es_ES
dc.description.abstractEn este artículo se pretende probar la utilidad que tienen los acercamientos funcionales al análisis del discurso para seleccionar material de aula. Al tener en cuenta la realización lingüística de las tres variables contextuales, el campo, el tenor, y el modo, y el impacto que éstas tienen en la función que tiene el lenguaje en determinados contextos de comunicación, se facilita la selección y creación de materiales para la docencia en un entorno CLIL. Esta es la hipótesis que se pretende comprobar en este artículo. Para ello se presenta el análisis de seis textos que se utilizan para enseñar conocimiento del medio en inglés como L2. A partir de ello, se extraen conclusiones sobre la importancia de la función que tiene el tipo de lenguaje que se utilice en cada texto, y cómo este varía en función del contexto en el que se utilice, un aspecto que con frecuencia se olvida en las clases de inglés como lengua extranjera.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectDiscourse analysis es_ES
dc.subjectSystemic functional grammares_ES
dc.subjectPrimary schooles_ES
dc.subjectCLILes_ES
dc.subjectAnálisis del discurso es_ES
dc.subjectGramática sistémico-funcionales_ES
dc.subjectEducación primariaes_ES
dc.titleOn the validity of systemic functional approaches as a tool for selecting materials in CLIL contexts: a case studyes_ES
dc.title.alternativeSobre la validez de los enfoques sistémicos funcionales como herramienta para la selección de materiales en contexto de AICLE: estudio de casoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.32008


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