Imitating english oral texts: a useful tool to learn english pronunciation?
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Lázaro Ibarrola, AmparoEditorial
Universidad de Granada
Materia
Reading aloud Oral text imitation Pronunciation English Lectura en voz alta Imitación de textos orales Enseñanza Pronunciación Inglés Teaching
Fecha
2011-06Referencia bibliográfica
Lázaro Ibarrola, A. Imitating english oral texts: a useful tool to learn english pronunciation?. Porta Linguarum, 16: 49-63 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/32005]
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This study was supported by the grant HUM2006-09775-C02-01/FILO awarded by the Spanish Ministry of Science and Technology.Resumen
This is a report on a specific methodological intervention to improve
the pronunciation of 15 Spanish students of English. For 14 weeks, the students were
trained in the imitation of English recordings (from films and TV series). One initial
(at week 1) and one final (at week 14) imitation, as well as a free speech delivered
by every student (at week 14), were analysed. The results indicate that the students
slightly improved their pronunciation when imitating but were unable to transfer the
gains to their free speech. Students’ impressions were also investigated. All students
found the activity helpful and motivating. Este trabajo presenta una intervención metodológica concreta para mejorar
la pronunciación de 15 aprendices españoles de inglés. Durante 14 semanas los
alumnos escucharon e imitaron extractos de series y películas en inglés. El análisis de
datos incluye una imitación inicial (semana 1), una final (semana 14) y un pequeño
discurso libre (semana 14) de cada alumno. Los análisis parecen indicar una leve mejora
de la pronunciación en la imitación de textos pero cuyas características no parecen
transferirse al discurso libre de los alumnos. Por otra parte, los alumnos explicaron
que la actividad les había resultado útil y motivadora.