dc.contributor.author | Martínez-Gibson, Elizabeth A. | |
dc.date.accessioned | 2014-05-28T06:55:33Z | |
dc.date.available | 2014-05-28T06:55:33Z | |
dc.date.issued | 2011-01 | |
dc.identifier.citation | Martínez-Gibson, E.A. A comparative study on gender agreement errors in the spoken spanish of heritage speakers and second language learners. Porta Linguarum, 15: 177-193 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/31991] | es_ES |
dc.identifier.issn | 1697-7467 | |
dc.identifier.other | D.L.: GR 43-2004 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10481/31991 | |
dc.description.abstract | This study analyzes grammatical gender errors in the spoken Spanish of
three groups of high school students in the United States: first and second generation
heritage speakers and second language learners; and compares the findings to previous
research in the areas of second language acquisition and language of heritage speakers
in a contact situation. Students were presented with a series of drawings with questions
related to social settings. The responses were recorded and analyzed for differences in
the number of gender assignment and agreement errors between the three different
groups and in the error patterns of gender assignment and agreement provided by these
groups. | es_ES |
dc.description.abstract | Este estudio analiza los errores de género gramatical en el español hablado
de tres grupos de estudiantes de la escuela secundaria en los Estados Unidos: la
primera y segunda generación de hispanohablantes y estudiantes de español como
segunda lengua; y compara los resultados con estudios previos sobre la adquisición de
la lengua secundaria y la primera lengua de los hablantes en una situación de contacto
de lenguas. A los estudiantes se les presentó una serie de dibujos con cuestionarios de
situaciones sociales. Se grabaron las respuestas y se analizaron las diferencias en el
número y los tipos de errores de género asignado a los sustantivos y de concordancia
entre el sustantivo y el adjetivo presentadas por los tres grupos de hispanohablantes. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Granada | es_ES |
dc.rights | Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | es_ES |
dc.subject | Language in contact | es_ES |
dc.subject | Second language acquisition | es_ES |
dc.subject | Heritage speakers | es_ES |
dc.subject | Minority languages | es_ES |
dc.subject | Bilingualism | es_ES |
dc.subject | First language attrition | es_ES |
dc.subject | Spanish in the United States | es_ES |
dc.subject | Lenguas en contacto | es_ES |
dc.subject | Adquisición de lenguas extranjeras | es_ES |
dc.subject | Hispanohablantes | es_ES |
dc.subject | Lenguas de minorías | es_ES |
dc.subject | Bilingüismo | es_ES |
dc.subject | Pérdida de la lengua nativa | es_ES |
dc.subject | Español de los Estados Unidos | es_ES |
dc.title | A comparative study on gender agreement errors in the spoken spanish of heritage speakers and second language learners | es_ES |
dc.title.alternative | Estudio comparado sobre errores de concordancia de género en el español hablado por estudiantes de español como lengua hereditaria y segunda lengua | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.30827/Digibug.31991 | |