Show simple item record

dc.contributor.authorGonçalves, Susana
dc.contributor.authorVerkest, Hugo
dc.date.accessioned2014-05-15T07:32:46Z
dc.date.available2014-05-15T07:32:46Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationGonçalves, S.; Verkest, H. Active Citizenship in the Classroom: Mission Impossible?. Profesorado, 17(3): 111-126 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/31709]es_ES
dc.identifier.issn1138-414X
dc.identifier.issn1989-639X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31709
dc.description.abstractFocusing on the relation between Education in general and Citizenship Education in particular some key questions come to the surface: Which kind of knowledge, skills and attitudes must be promoted? How can we avoid a dualistic approach? How can we establish bridges between reason and emotion, personal and social development? Are cooperative learning in the classroom and a multi - minded school policy strong pillars to build the bridge over trouble water? Once the conceptual background is established, we’ll present an enquiry conducted with a group of BA students who have been asked what are their ideas regarding work, character, interpersonal relations, values and mindsets. This will help us to recommend a number of pedagogical ideas to encourage students' active citizenship in a global world.es_ES
dc.description.abstractCentrándose en la relación entre la educación en general y la educación para la ciudadanía, en particular, salen a la superficie algunas preguntas clave: ¿Qué tipo de conocimientos, habilidades y actitudes deben promoverse? ¿Cómo podemos evitar un enfoque dualista? ¿Cómo podemos establecer puentes entre la razón y la emoción, el desarrollo personal y social? Es el aprendizaje cooperativo en el aula y un multi-fuertes pilares de política escolar de mentalidad para construir el puente sobre problemas de agua? Una vez establecida la base conceptual, vamos a presentar una investigación efectuada con un grupo de estudiantes of BA que se les ha pedido cuáles son sus ideas sobre el trabajo, carácter, relaciones interpersonales, valores y formas de pensar. Esto nos ayudará a recomendar una serie de ideas pedagógicas para fomentar la ciudadanía activa de los estudiantes en un mundo global.es_ES
dc.description.sponsorshipGrupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.relation.ispartofseriesrev173ART6;173
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectEducación para la ciudadaníaes_ES
dc.subjectAprendizaje democráticoes_ES
dc.subjectDesarrollo personal y sociales_ES
dc.subjectCiudadanía activaes_ES
dc.subjectAulaes_ES
dc.subjectCitizenship educationes_ES
dc.subjectDemocratic Learninges_ES
dc.subjectPersonal and social developmentes_ES
dc.subjectActive citizenshipes_ES
dc.subjectClassroomes_ES
dc.titleActive Citizenship in the Classroom: Mission Impossible?es_ES
dc.title.alternativeCiudadanía activa en clase ¿Misión imposible?es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License