Does Familiarization with CALL Improve Students' Attitudes towards CALL?
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Attitude Motivation Adult learning Human-computer interface Improving classrom teaching Media in education Pedagogical issues Actitud Motivación Aprendizaje de adultos Mejorar la enseñanza en el aula Tecnología Educación Pedagogía
Fecha
2005-06Referencia bibliográfica
Fernández Carballo-Calero, M.V. Does Familiarization with CALL Improve Students' Attitudes towards CALL?. Porta Linguarum, 4: 69-75 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/29866]
Resumen
This paper reports a survey of the attitudes of a group of University
students towards using computers to study English. The focus of this research is to
determine whether familiarization with computers for language learning can improve
students´attitudes towards CALL. In particular, it was found that, after having used
computers one semester, the students in this survey showed more positive attitudes
towards CALL than students who had never used them before.
Evidence suggests that we should start seriously thinking about the importance of
familiarizing our students with computers for language learning from their first learning
stages. Deberíamos asumir el hecho de que incluso en la era de los ordenadores
existen muchos adultos que no están familiarizados con su uso.
Este artículo examina los resultados de un trabajo de campo llevado a cabo en la Universidad
de Vigo (España) sobre las actitudes del alumnado hacia el aprendizaje de lenguas
asistido por ordenador. El objetivo de esta investigación es determinar si la familiaridad
y uso real de los ordenadores para el aprendizaje de una lengua puede mejorar las
actitudes del alumnado. Si esto es así, deberíamos empezar a plantearnos la importancia
de familiarizar a nuestros alumnos con los ordenadores para el aprendizaje de lenguas
desde las primeras etapas de su formación.