Does Familiarization with CALL Improve Students' Attitudes towards CALL? Fernández Carballo-Calero, María Victoria Attitude Motivation Adult learning Human-computer interface Improving classrom teaching Media in education Pedagogical issues Actitud Motivación Aprendizaje de adultos Mejorar la enseñanza en el aula Tecnología Educación Pedagogía This paper reports a survey of the attitudes of a group of University students towards using computers to study English. The focus of this research is to determine whether familiarization with computers for language learning can improve students´attitudes towards CALL. In particular, it was found that, after having used computers one semester, the students in this survey showed more positive attitudes towards CALL than students who had never used them before. Evidence suggests that we should start seriously thinking about the importance of familiarizing our students with computers for language learning from their first learning stages. Deberíamos asumir el hecho de que incluso en la era de los ordenadores existen muchos adultos que no están familiarizados con su uso. Este artículo examina los resultados de un trabajo de campo llevado a cabo en la Universidad de Vigo (España) sobre las actitudes del alumnado hacia el aprendizaje de lenguas asistido por ordenador. El objetivo de esta investigación es determinar si la familiaridad y uso real de los ordenadores para el aprendizaje de una lengua puede mejorar las actitudes del alumnado. Si esto es así, deberíamos empezar a plantearnos la importancia de familiarizar a nuestros alumnos con los ordenadores para el aprendizaje de lenguas desde las primeras etapas de su formación. 2014-01-16T12:10:41Z 2014-01-16T12:10:41Z 2005-06 journal article Fernández Carballo-Calero, M.V. Does Familiarization with CALL Improve Students' Attitudes towards CALL?. Porta Linguarum, 4: 69-75 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/29866] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/29866 10.30827/Digibug.29866 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ open access Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada