Diploma course “ICT and informational advanced competences for in-service primary and secondary teachers in Mexico”
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Castellanos Quintero, Sara Julia; Martínez González, Eduardo; Martínez Rámila, Karla Paola; Ramírez Martinel, AlbertoEditorial
Universidad de Granada, Facultad de Ciencias de la Educación, Consorcio Mundusfor
Materia
Maestros en servicio Tecnología Educación Competencias In-service teacher education Technology Education Competency
Fecha
2011-09-17Referencia bibliográfica
Castellanos Quintero, S.; Martínez González, E.; Martínez Ramila, P. y Ramírez Martinell, A. (2011). Diploma course “ICT and informational advanced competences for in-service primary and secondary teachers in Mexico”. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 2, pp. 28 – 34. [http://hdl.handle.net/10481/22278]
Resumen
Within the framework of the comprehensive reform of basic education in Mexico the subject that concerns the research implies the need to train, update and specialize in service-teachers of basic education. This diploma course is based on CEyA methodology created by the authors of the project. CEyA methodology is proposed as an alternative that contributes to the process of design, implementation, revision, adaptation, monitoring and evaluating the diploma course for in-service primary and secondary school teachers in Mexico. En el marco de la Reforma Intgral de Educación en México el tema que concierne a la investigación implica la necesidad de entrenar, actualizar y especializar a los maestros en servicio de educación básica en México en competencias TIC para su uso en el proceso de enseñanza-aprendizaje.
Para ello se propone la metodología CEyA como una alternativa que contribuya al proceso de
diseño, implementación, revisión, adaptació, monitoreo y evalución del diplomado para los maestros en servicio de primaria y secundaria en México.