Diploma course “ICT and informational advanced competences for in-service primary and secondary teachers in Mexico” Castellanos Quintero, Sara Julia Martínez González, Eduardo Martínez Rámila, Karla Paola Ramírez Martinel, Alberto Maestros en servicio Tecnología Educación Competencias In-service teacher education Technology Education Competency Within the framework of the comprehensive reform of basic education in Mexico the subject that concerns the research implies the need to train, update and specialize in service-teachers of basic education. This diploma course is based on CEyA methodology created by the authors of the project. CEyA methodology is proposed as an alternative that contributes to the process of design, implementation, revision, adaptation, monitoring and evaluating the diploma course for in-service primary and secondary school teachers in Mexico. En el marco de la Reforma Intgral de Educación en México el tema que concierne a la investigación implica la necesidad de entrenar, actualizar y especializar a los maestros en servicio de educación básica en México en competencias TIC para su uso en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Para ello se propone la metodología CEyA como una alternativa que contribuya al proceso de diseño, implementación, revisión, adaptació, monitoreo y evalución del diplomado para los maestros en servicio de primaria y secundaria en México. 2012-11-07T12:36:39Z 2012-11-07T12:36:39Z 2011-09-17 info:eu-repo/semantics/article Castellanos Quintero, S.; Martínez González, E.; Martínez Ramila, P. y Ramírez Martinell, A. (2011). Diploma course “ICT and informational advanced competences for in-service primary and secondary teachers in Mexico”. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 2, pp. 28 – 34. [http://hdl.handle.net/10481/22278] 1989-9572 http://hdl.handle.net/10481/22278 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada, Facultad de Ciencias de la Educación, Consorcio Mundusfor