• español 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Ver ítem 
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Filologías: Románica, Italiana, Gallego-Portuguesa y Catalana
  • DFR - Artículos
  • Ver ítem
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Filologías: Románica, Italiana, Gallego-Portuguesa y Catalana
  • DFR - Artículos
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Coll-It: uno strumento di valutazione della competenza collocazionale. Realizzazione e somministrazione di un test sulle collocazioni verbo-nome per apprendenti di italiano L2/LS

[PDF] La+Russa+et+al.+COLL-IT+uno+strumento+di+valutazione+della+competenza+collocazionale.pdf (638.6Kb)
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10481/102070
DOI: DOI: https://doi.org/10.54103/2037-3597/27759
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
La Russa, Francesca; Zanda, Fabio; Suadoni, Anna
Fecha
2025
Referencia bibliográfica
La Russa, F., Zanda, F, Suadoni, A. (2025). COLL-IT: uno strumento di valutazione della competenza collocazionale. realizzazione e somministrazione di un test sulle collocazioni verbo-nome per apprendenti di italiano L2/LS. Italiano Lingua 2, 16(2)
Resumen
This contribution presents a preliminary study on COLL-IT, a collocational competence test for learners of Italian L2/LS. The test assesses learners’ ability to match appropriate verb-noun pairs and is based on a reference syllabus of collocations at B1, B2, and C CEFR levels. It was administered to 103 Spanish speaking learners of Italian. Statistical analyses reveal encouraging outcomes in terms of score reliability and provide preliminary evidence supporting construct validity. Despite a number of limitations that may be overcome in future administrations, COLL-IT makes an innovative contribution to collocational competence testing in Italian L2/LS research.
Colecciones
  • DFR - Artículos

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar

Todo DIGIBUGComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciaciónPerfil de autor UGREsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciación

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contacto | Sugerencias