Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 14,3 (2010) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/7161

Title: La atracción del relato: el uso de la investigación narrativa para estudios multiculturales en la educación superior
Other Titles: The Call of Stories: Using Narrative Inquiry in Cross-Cultural Research in Higher Education
Authors: Trahar, Sheila
Issue Date: 17-Jan-2011
Abstract: La investigación narrativa está ganando popularidad en el marco de los estudios educativos y multiculturales. En este artículo, cuento la historia de cómo descubrí la investigación narrativa y de qué forma la asumí como el enfoque metodológico más apropiado para mi investigación sobre las experiencias de enseñanza y aprendizaje en el contexto de la enseñanza superior multicultural. El artículo relata la investigación narrativa, su idoneidad para la investigación multicultural y de la entrevista narrativa como método de investigación. Se ofrece un breve extracto de una conversación de investigación como ilustración de la entrevista narrativa y del uso del análisis dialógico/interpretativo para “narrar” los datos.
Narrative inquiry is gaining in popularity in educational and cross-cultural research. In this article, I tell the story of how I came to encounter narrative inquiry and to settle on it as the most appropriate methodological approach for my research into experiences of learning and teaching in a multicultural higher education context. The article discusses narrative inquiry, its suitability for cross-cultural research and the narrative interview as a research method. A short extract from a research conversation is offered as illustration of a narrative interview and of using dialogic/performance analysis to ‘story’ data.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev143ART3;143
Keywords: Investigación narrativa
Narrative inquiry
Educación superior
Investigación multicultural
Entrevista narrativa
Higher education
Cross-cultural research
Narrative interviewing
URI: http://hdl.handle.net/10481/7161
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 14,3 (2010)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev143ART3.pdf149.88 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada