Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 1 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/4703

Title: La competencia matemática en PISA
Other Titles: Mathematics competence in PISA
Authors: Rico Romero, Luis
Issue Date: 1-Jan-2007
Abstract: En este documento describo las principales componentes del marco teórico del proyecto PISA/OCDE analizando para ello la noción de alfabetización matemática, las diferentes variables que componen el dominio, las variables que organizan los instrumentos de evaluación, y los diferentes significados del término competencia.
In this work I describe the PISA/OECD project framework main components. For this purpose, I analyze the notion of mathematical literacy, the different variables of the domain, the variables of the assessment instruments, and the different meanings of competency.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193), del Plan Andaluz de Investigación, Desarrollo e Innovación (PAIDI).
Series/Report no.: PNA;1(2)
Keywords: Proyecto PISA/OCDE
Alfabetización matemática
Dominio de evaluación
Matematización
Competencias
Niveles de competencia
PISA/OECD project
Mathematical literacy
Assessment domain
Mathematisation
Competences
Competency levels
URI: http://hdl.handle.net/10481/4703
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Rico, L. (2007). La competencia matemática en PISA. PNA, 1(2), 47-66.
Appears in Collections:Volumen 1

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Rico2007La.pdf506.47 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada