Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
DEDiCA. Revista de Educação e Humanidades >
DEDiCA, 3 (2012) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/46135

Title: Nuestras raíces, espejos de aprendizaje: Innovar a través del arte y la cultura popular en la escuela
Other Titles: Our roots, mirrors for learning: Innovating through popular art and culture in the school
Authors: Núñez Moreno, Isabel María
Torras i Albert, Àngels
Issue Date: Mar-2012
Abstract: En este artículo se expone un proyecto de colaboración entre universidad y escuela en el cual se trabaja a través de un modelo holístico de artes integradas. Se presenta una experiencia que se está realizando con alumnos de primaria en la cual el arte, a partir de la cultura popular de Cataluña, es el generador de los aprendizajes de todas las áreas y potenciador de la interculturalidad.
This article describes a project conducted between university and school in which we have worked together using a holistic model of integrated arts. We relate our experiences involving primary school students, in which popular Catalonian art is the generator of learning in all areas and the enhancer of interculturality.
Sponsorship: Universidad de Granada. Grupo de Investigación "Desarrollo Educativo de las Didácticas en la Comunidad Andaluza" (HUM742).
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Modelo holístico
Arte
Cultura popular
Música
Visual y plástica
Transversalidad
Interculturalidad
Didáctica
Escuela inclusiva
Universidad Ramón Lull – Facultad de Psicologia i Ciències de l’Educació i de l’Esport
Fundación ACIS – Escola Artur Martorell
Holistic model
Art
Popular and traditional culture
Music
Visual and plastic
Transversal topics
Interculturality
Artistic teaching
Inclusive school
Ramón Llull University – Faculty of Psychology and Sciences of Education and Sport
ACIS Foundation – Artur Martorell School
URI: http://hdl.handle.net/10481/46135
ISSN: 2182-018X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Núñez Moreno, I.M.; Torras i Albert, A. Nuestras raíces, espejos de aprendizaje: innovar a través del arte y la cultura popular en la escuela. DEDiCA, 3: 321-338 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/46135]
Appears in Collections:DEDiCA, 3 (2012)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
19 - Isabel Mª Nunez Moreno - Angels Torras i Albert.pdf1.43 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada