Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
DEDiCA. Revista de Educação e Humanidades >
DEDiCA, 5 (2014) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/46040

Title: El desplazamiento de la identidad en los procesos de formación de docentes: El caso de las Escuelas Normales de México
Other Titles: Displacement of identity in training processes of the new generations of teachers: The case of the Normal Schools in Mexico
Authors: Muñoz Mancilla, Martín
Issue Date: Mar-2014
Abstract: El propósito de este trabajo es analizar cómo se ha ido desplazando la identidad cultural en los procesos de formación de docentes para la educación básica que se desarrollan en las escuelas normales de México. Se parte de analizar las condiciones prevalecientes para el establecimiento de las instituciones formadoras de docentes, su importancia para la formación de una identidad e integración de la cultura nacional, desde su desarrollo evolutivo partiendo de su creación en el estado nacional hasta las constantes críticas, pérdida de importancia y debilitamiento en la era global.
The purpose of this work is to analyze how cultural identity in training processes for basic education in the Normal schools of Mexico has been slowly becoming displaced. We start from analyzing the prevailing conditions for the establishment of educational training institutions, their importance for the identity and integration of the national culture, their evolutionary development from their creation in the national state up to the continuous criticisms, loss of importance and weakening in the global era.
Sponsorship: Universidad de Granada. Grupo de Investigación "Desarrollo, Educación, Diversidad y Cultura: análisis interdisciplinar" (HUM742).
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Identidad cultural
Formación docente
Escuelas Normales
Cultural identity
Educational training
Normal Schools
México
Mexico
URI: http://hdl.handle.net/10481/46040
ISSN: 2182-018X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Muñoz Mancilla, M. El desplazamiento de la identidad en los procesos de formación de docentes: El caso de las Escuelas Normales de México. DEDiCA, 5: 77-97 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/46040]
Appears in Collections:DEDiCA, 5 (2014)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
05 - Martin Munoz Mancilla.pdf142.13 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada