Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Grupo: Teoría de la Educación Matemática y Educación Estadística (FQM126) >
FQM 126 - Comunicaciones Congresos, Conferencias, ... >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/45306

Title: Análisis didáctico de dos textos escolares diseñados con un enfoque intercultural
Other Titles: Didactical analysis of two school textbooks designed with an intercultural approach
Authors: Reyes-Escobar, María Eugenia
Issue Date: 2017
Abstract: Con esta investigación se pretende realizar el estudio y valoración de dos textos escolares de matemáticas. Se analiza bajo la faceta ecológica de la idoneidad didáctica los primeros textos de matemáticas con enfoque intercultural de Chile y Costa Rica respectivamente en el eje de numeración.
The aim of this research is to study and evaluate two mathematical school textbooks, which are oriented with an intercultural approach. They are the first mathematical texts with an intercultural approach published in Chile and Costa Rica, respectively, and are analyzed under the ecological facet of didactic suitability.
Publisher: Universidad de Granada
Description: II Congreso Internacional Virtual sobre el Enfoque Ontosemiótico del Conocimiento y la Instrucción Matemáticos (CIVEOS-2), 23-26 de marzo de 2017. [http://enfoqueontosemiotico.ugr.es/]
Series/Report no.: Congreso International Virtual sobre el Enfoque Ontosemiótico del Conocimiento y la Instrucción Matemáticos;2
Keywords: Textos escolares
Interculturalidad
Enfoque ontosemiótico
Faceta ecológica
School textbooks
Interculturality
Onto-semiotic approach
Ecological facet
URI: http://hdl.handle.net/10481/45306
ISBN: 978-84-617-9047-0
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Reyes-Escobar, M.E. Análisis didáctico de dos textos escolares diseñados con un enfoque intercultural. En: J.M. Contreras, et al. (eds.). Segundo Congreso International Virtual sobre el Enfoque Ontosemiótico del Conocimiento y la Instrucción Matemáticos: Actas. Granada: Universidad de Granada, 2017. [http://hdl.handle.net/10481/45306]
Appears in Collections:FQM 126 - Comunicaciones Congresos, Conferencias, ...

Files in This Item:

File Description SizeFormat
reyes.pdf328.49 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada