Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 18, 3 (2014) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/34538

Title: Nuevos entornos en la formación superior: una propuesta de educación patrimonial en el museo
Other Titles: New enviroments in higher education: a proposal of heritage education at the museum.
Authors: Gómez Redondo, Carmen
Issue Date: 2014
Abstract: Aunque el término patrimonio aparece como uno de los contenidos en los currículos de sistema educativo actual, su presencia y su enfoque metodológico no quedan patentes en la formación de los educadores. Así pues, se abre una brecha en torno a este ámbito y su enfoque educacional en la formación superior. A través de este artículo se pretende dar luz a una de las distintas propuestas en torno a la educación patrimonial que se comienzan a emprender en el ámbito universitario. A continuación se revisan y proponen las bases metodológicas del área, para posteriormente plantear la propuesta educativa, así como algunos de los resultados y conclusiones más reseñables.
Although the term heritage appears as one of the contents in the curricula of the current educational system, its presence and its methodological approach are not evident in the training of teachers. Thus, a gap opens around this area and its educational approach in higher education. This article aims to shed light on one proposal on heritage education which is been introduced nowadays in the university. Here we review and propose the methodological basis of the area, to raise later the educational proposal as well as some of the most remarkable results and conclusions.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: rev183COL6;183
Keywords: Educación patrimonial
Procesos de patrimonialización
Procesos de identización
Arte contemporáneo
Heritage education
Patrimonialization processes
Identization processes
Contemporary art
URI: http://hdl.handle.net/10481/34538
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Gómez Redondo, C. Nuevos entornos en la formación superior: una propuesta de educación patrimonial en el museo. Profesorado, 18(3): 293-317 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/34538]
Appears in Collections:Vol. 18, 3 (2014)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev183COL6.pdf286.37 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada