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Vol. 18, 3 (2014) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/34505

Title: Procedures and examples for examining a wide range of student outcomes from 1:1 student computing settings
Other Titles: Procedimientos y ejemplos para examinar la variedad de resultados de aprendizaje a partir de aplicaciones del programa 1:1
Authors: Bebell, Damian
Burraston, James
Issue Date: 2014
Abstract: Past research has shown one-to-one student computing programs can have a variety of different impacts depending on their context. Using a wide range of data, this paper summarizes the second year implementation results from a newly opened US high school where every student and teacher has a MacBook laptop computer. Measures like attendance, behavior, and course taking patterns are routinely collected by schools but are rarely used in research and evaluation efforts. In the current project, a rich empirical dataset was developed to help better understand the complex relationships between technology practices over time and student outcomes across different student cohorts. It is our hope that the procedures and examples herein will illuminate the potential efficacy and opportunities for examining a wider range of potential quantitative impacts from 1:1 computing programs.
La investigación ha mostrado que los programas de un ordenador por niño tienen diferente impacto según el contexto en el que se lleven a cabo. Usando un amplio abanico de datos, este estudio resume los resultados de un año de aplicación en un instituto americano recién inaugurado en el que cada alumno y profesor tenían un portátil MacBook. Se recogen sistemáticamente medidas como la asistencia, el comportamiento y los patrones de realización de los cursos en las escuelas, pero no se suelen usar para investigar o evaluar. En este estudio, se desarrolló una base de datos empírica rica para ayudar a comprender las complejas relaciones entre las prácticas tecnológicas a lo largo del tiempo y los resultados de aprendizaje en diferentes grupos de alumnos. Esperamos que los procedimientos y ejemplos que presentamos iluminen la posible eficacia y otras oportunidades para examinar un abanico más amplio de impactos cualitativos de los programas 1:1.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: rev183ART8;183
Keywords: 1:1 computing
Exploratory data analyses
Outcome measures
Student achievement
Research and evaluation
Attendance data
Survey methods
Programa 1:1
Análisis de datos exploratorios
Medidas de resultados de aprendizaje
Logros de los alumnos
Investigación y evaluación
Datos de asistencia
Métodos de cuestionario
URI: http://hdl.handle.net/10481/34505
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
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Citation: Bebell, D.; Burraston, J. Procedures and examples for examining a wide range of student outcomes from 1:1 student computing settings. Profesorado, 18(3): 137-158 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/34505]
Appears in Collections:Vol. 18, 3 (2014)

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