Procedures and examples for examining a wide range of student outcomes from 1:1 student computing settings Bebell, Damian Burraston, James 1:1 computing Exploratory data analyses Outcome measures Student achievement Research and evaluation Attendance data Survey methods Programa 1:1 Análisis de datos exploratorios Medidas de resultados de aprendizaje Logros de los alumnos Investigación y evaluación Datos de asistencia Métodos de cuestionario Past research has shown one-to-one student computing programs can have a variety of different impacts depending on their context. Using a wide range of data, this paper summarizes the second year implementation results from a newly opened US high school where every student and teacher has a MacBook laptop computer. Measures like attendance, behavior, and course taking patterns are routinely collected by schools but are rarely used in research and evaluation efforts. In the current project, a rich empirical dataset was developed to help better understand the complex relationships between technology practices over time and student outcomes across different student cohorts. It is our hope that the procedures and examples herein will illuminate the potential efficacy and opportunities for examining a wider range of potential quantitative impacts from 1:1 computing programs. La investigación ha mostrado que los programas de un ordenador por niño tienen diferente impacto según el contexto en el que se lleven a cabo. Usando un amplio abanico de datos, este estudio resume los resultados de un año de aplicación en un instituto americano recién inaugurado en el que cada alumno y profesor tenían un portátil MacBook. Se recogen sistemáticamente medidas como la asistencia, el comportamiento y los patrones de realización de los cursos en las escuelas, pero no se suelen usar para investigar o evaluar. En este estudio, se desarrolló una base de datos empírica rica para ayudar a comprender las complejas relaciones entre las prácticas tecnológicas a lo largo del tiempo y los resultados de aprendizaje en diferentes grupos de alumnos. Esperamos que los procedimientos y ejemplos que presentamos iluminen la posible eficacia y otras oportunidades para examinar un abanico más amplio de impactos cualitativos de los programas 1:1. 2015-01-30T13:06:47Z 2015-01-30T13:06:47Z 2014 info:eu-repo/semantics/article Bebell, D.; Burraston, J. Procedures and examples for examining a wide range of student outcomes from 1:1 student computing settings. Profesorado, 18(3): 137-158 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/34505] 1138-414X 1989-639X http://hdl.handle.net/10481/34505 eng rev183ART8;183 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ An error occurred getting the license - uri. An error occurred getting the license - uri. info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License An error occurred on the license name. An error occurred on the license name. Universidad de Granada