Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Departamento de Didáctica y Organización Escolar >
DDOE - Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/32775

Title: El entrenamiento práctico universitario de los futuros profesionales de la educación musical: aproximación a sus creencias desde la Universidad de Granada
Other Titles: Practical university training of future professionals of musical education: approach to their beliefs from the University of Granada
Authors: Latorre-Medina, María José
Issue Date: 2007
Abstract: El presente trabajo de investigación centra su atención en los estudiantes de tercer curso de la Titulación de Maestro Especialista en Educación Musical de la Universidad de Granada. En concreto, queremos conocer y describir las creencias que sobre la formación práctica universitaria (prácticum) poseen estos aprendices de profesor tras su inmersión en los escenarios de prácticum. De los resultados procedentes del tratamiento estadístico aplicado a los datos que han sido recogidos mediante un inventario de creencias, construido ad hoc, titulado “Inventario de creencias sobre la Enseñanza Práctica”, podemos afirmar que los futuros profesionales de la educación musical mantienen, en general, una actitud muy positiva hacia la mayoría de las declaraciones que conforman el instrumento. Datos importantes por cuanto sabemos, siguiendo a Pérez y Gallego (2004), que es de suma relevancia que los futuros docentes perciban que una buena formación práctica allanará el camino en su futuro ejercicio profesional.
The present research focuses his attention in the students of third course of one Speciality of Teacher Education, ‘Musical Education’, of the Granada University. In particular, we want to know and to describe the beliefs that these apprentices of teacher have on the university practical formation (practicum), after their immersion in the field experiences. From the results obtained through statistical processing applied to the data gained through inventory of beliefs, make ad hoc, titled “Inventory of beliefs on the Practical Teaching”, we can affirm that the professional futures of the musical education maintain, in general, a very positive attitude towards the most of the declarations that conform the instrument. These are important data because we know, following Pérez and Gallego (2004), that is of extreme relevance that the students teacher perceive that a good practical training will simplify the way in their future professional exercise.
Publisher: Universidad del País Vasco
Keywords: Maestros
Educación musical
Enseñanza práctica
Students teacher
Musical education
Practical teaching
URI: http://hdl.handle.net/10481/32775
ISSN: 1136-1034
2254-4372
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Latorre-Medina, M.J. El entrenamiento práctico universitario de los futuros profesionales de la educación musical: aproximación a sus creencias desde la Universidad de Granada. Revista de Psicodidáctica, 12(2): 257-268 (2007). [http://hdl.handle.net/10481/32775]
Appears in Collections:DDOE - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
LatorreMedina_EducacionMusical.pdf226.92 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada