A study on english learning dynamics in pre-primary schools
Metadatos
Afficher la notice complèteEditorial
Universidad de Granada
Materia
Foreign language teaching Methodology Didactics English Young learners Enseñanza de la segunda lengua Metodología Didáctica Inglés Educación infantil
Date
2010-06Referencia bibliográfica
Pino Juste, M.; Rodríguez López, B. A study on english learning dynamics in pre-primary schools. Porta Linguarum, 14: 29-43 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31942]
Résumé
In this article, the dynamics used by EFL teachers in Galicia (Spain) in
pre-primary schools are examined by means of a case study. Among the most important
conclusions of the study we highlight the fact that the methodology used is active,
participative and globalised; the learner becomes the main protagonist of his/her own
learning; an individualized methodology is used in order to adapt the teaching to the
personal characteristics of each learner, and all this facilitates the learning process. In
this context, games hold a central role as a motivational teaching strategy. En este artículo se describen las dinámicas utilizadas por profesores de
inglés como lengua extranjera en Galicia (España) a través de un estudio de caso. Entre
las conclusiones más importantes destacamos que la metodología utilizada es ante todo
activa, participativa y globalizada. Es decir, el alumno resulta ser el principal protagonista
de su propio aprendizaje; se emplea una metodología individualizada, para adaptar
la enseñanza a las características personales de cada alumno con el fin de facilitarles
el aprendizaje. En este contexto el juego tiene un papel preponderante como estrategia
didáctica de motivación.