A study on english learning dynamics in pre-primary schools Pino Juste, Margarita Rodríguez López, Beatriz Foreign language teaching Methodology Didactics English Young learners Enseñanza de la segunda lengua Metodología Didáctica Inglés Educación infantil In this article, the dynamics used by EFL teachers in Galicia (Spain) in pre-primary schools are examined by means of a case study. Among the most important conclusions of the study we highlight the fact that the methodology used is active, participative and globalised; the learner becomes the main protagonist of his/her own learning; an individualized methodology is used in order to adapt the teaching to the personal characteristics of each learner, and all this facilitates the learning process. In this context, games hold a central role as a motivational teaching strategy. En este artículo se describen las dinámicas utilizadas por profesores de inglés como lengua extranjera en Galicia (España) a través de un estudio de caso. Entre las conclusiones más importantes destacamos que la metodología utilizada es ante todo activa, participativa y globalizada. Es decir, el alumno resulta ser el principal protagonista de su propio aprendizaje; se emplea una metodología individualizada, para adaptar la enseñanza a las características personales de cada alumno con el fin de facilitarles el aprendizaje. En este contexto el juego tiene un papel preponderante como estrategia didáctica de motivación. 2014-05-27T08:22:27Z 2014-05-27T08:22:27Z 2010-06 info:eu-repo/semantics/article Pino Juste, M.; Rodríguez López, B. A study on english learning dynamics in pre-primary schools. Porta Linguarum, 14: 29-43 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31942] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/31942 10.30827/Digibug.31942 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada