Show simple item record

dc.contributor.authorPino Juste, Margarita
dc.contributor.authorRodríguez López, Beatriz
dc.date.accessioned2014-05-27T08:22:27Z
dc.date.available2014-05-27T08:22:27Z
dc.date.issued2010-06
dc.identifier.citationPino Juste, M.; Rodríguez López, B. A study on english learning dynamics in pre-primary schools. Porta Linguarum, 14: 29-43 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31942]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/31942
dc.description.abstractIn this article, the dynamics used by EFL teachers in Galicia (Spain) in pre-primary schools are examined by means of a case study. Among the most important conclusions of the study we highlight the fact that the methodology used is active, participative and globalised; the learner becomes the main protagonist of his/her own learning; an individualized methodology is used in order to adapt the teaching to the personal characteristics of each learner, and all this facilitates the learning process. In this context, games hold a central role as a motivational teaching strategy.es_ES
dc.description.abstractEn este artículo se describen las dinámicas utilizadas por profesores de inglés como lengua extranjera en Galicia (España) a través de un estudio de caso. Entre las conclusiones más importantes destacamos que la metodología utilizada es ante todo activa, participativa y globalizada. Es decir, el alumno resulta ser el principal protagonista de su propio aprendizaje; se emplea una metodología individualizada, para adaptar la enseñanza a las características personales de cada alumno con el fin de facilitarles el aprendizaje. En este contexto el juego tiene un papel preponderante como estrategia didáctica de motivación.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectForeign language teachinges_ES
dc.subjectMethodology es_ES
dc.subjectDidacticses_ES
dc.subjectEnglishes_ES
dc.subjectYoung learnerses_ES
dc.subjectEnseñanza de la segunda lenguaes_ES
dc.subjectMetodología es_ES
dc.subjectDidáctica es_ES
dc.subjectIngléses_ES
dc.subjectEducación infantiles_ES
dc.titleA study on english learning dynamics in pre-primary schoolses_ES
dc.title.alternativeEstudio sobre las dinámicas de aprendizaje en inglés en educación infantiles_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License