Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº14, junio 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31942

Title: A study on english learning dynamics in pre-primary schools
Other Titles: Estudio sobre las dinámicas de aprendizaje en inglés en educación infantil
Authors: Pino Juste, Margarita
Rodríguez López, Beatriz
Issue Date: Jun-2010
Abstract: In this article, the dynamics used by EFL teachers in Galicia (Spain) in pre-primary schools are examined by means of a case study. Among the most important conclusions of the study we highlight the fact that the methodology used is active, participative and globalised; the learner becomes the main protagonist of his/her own learning; an individualized methodology is used in order to adapt the teaching to the personal characteristics of each learner, and all this facilitates the learning process. In this context, games hold a central role as a motivational teaching strategy.
En este artículo se describen las dinámicas utilizadas por profesores de inglés como lengua extranjera en Galicia (España) a través de un estudio de caso. Entre las conclusiones más importantes destacamos que la metodología utilizada es ante todo activa, participativa y globalizada. Es decir, el alumno resulta ser el principal protagonista de su propio aprendizaje; se emplea una metodología individualizada, para adaptar la enseñanza a las características personales de cada alumno con el fin de facilitarles el aprendizaje. En este contexto el juego tiene un papel preponderante como estrategia didáctica de motivación.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Foreign language teaching
Methodology
Didactics
English
Young learners
Enseñanza de la segunda lengua
Metodología
Didáctica
Inglés
Educación infantil
URI: http://hdl.handle.net/10481/31942
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Pino Juste, M.; Rodríguez López, B. A study on english learning dynamics in pre-primary schools. Porta Linguarum, 14: 29-43 (2010). [http://hdl.handle.net/10481/31942]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº14, junio 2010

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PinoJuste.pdf298.15 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada