Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº12, junio 2009 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/31875

Title: Classroom discourse: analyzing teacher/learner interactions in iranian EFL task-based classrooms
Other Titles: El lenguaje de clase: análisis de la interacción profesor/alumno en las clases iraníes de ILE enfocadas por tareas
Authors: Behnam, Biook
Pouriran, Yassamin
Issue Date: Jun-2009
Abstract: Teaching English in an EFL context involves certain difficulties. The most important is how to prepare learners to use the English language so as to be able to participate in conversations inside and outside the class. Six classes at intermediate level (nine hours) were video and audio-taped in their entirety. The study explored recurring patterns of questioning behavior and their interactive effects were observed through nonparticipant observation. The findings of this study indicated that Display questions were used by the teachers more frequently than Referential questions. Also, it was concluded that NOT all Referential questions could create enough interaction.
La enseñanza del inglés en contexto de “lengua extranjera” encierra varias dificultades. La más importante es cómo preparar a los aprendices para que usen el inglés de manera que sean capaces de participar en conversaciones dentro y fuera de la clase. Para este estudio, se grabaron en video seis clases completas de nivel intermedio (nueve horas). El estudio exploró modelos recurrentes en la formulación de preguntas y demás se observó su efecto interactivo a través de una observación no participativa. Los hallazgos de este estudio indican que el profesorado usó las preguntas “demostrativas” con más frecuencia que las referenciales. También se concluye que no todas las preguntas referencias creaban suficiente interacción.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Display/ referencial questions
Classroom obervation
Preguntas demostrativas y referencias
Observación de la clase
URI: http://hdl.handle.net/10481/31875
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Behnam, B.; Pouriran, Y. Classroom discourse: analyzing teacher/learner interactions in iranian EFL task-based classrooms. Porta Linguarum, 12: 117-132 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/31875]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº12, junio 2009

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Behnam.pdf347.58 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada