Classroom discourse: analyzing teacher/learner interactions in iranian EFL task-based classrooms Behnam, Biook Pouriran, Yassamin Display/ referencial questions Classroom obervation Preguntas demostrativas y referencias Observación de la clase Teaching English in an EFL context involves certain difficulties. The most important is how to prepare learners to use the English language so as to be able to participate in conversations inside and outside the class. Six classes at intermediate level (nine hours) were video and audio-taped in their entirety. The study explored recurring patterns of questioning behavior and their interactive effects were observed through nonparticipant observation. The findings of this study indicated that Display questions were used by the teachers more frequently than Referential questions. Also, it was concluded that NOT all Referential questions could create enough interaction. La enseñanza del inglés en contexto de “lengua extranjera” encierra varias dificultades. La más importante es cómo preparar a los aprendices para que usen el inglés de manera que sean capaces de participar en conversaciones dentro y fuera de la clase. Para este estudio, se grabaron en video seis clases completas de nivel intermedio (nueve horas). El estudio exploró modelos recurrentes en la formulación de preguntas y demás se observó su efecto interactivo a través de una observación no participativa. Los hallazgos de este estudio indican que el profesorado usó las preguntas “demostrativas” con más frecuencia que las referenciales. También se concluye que no todas las preguntas referencias creaban suficiente interacción. 2014-05-22T12:02:23Z 2014-05-22T12:02:23Z 2009-06 info:eu-repo/semantics/article Behnam, B.; Pouriran, Y. Classroom discourse: analyzing teacher/learner interactions in iranian EFL task-based classrooms. Porta Linguarum, 12: 117-132 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/31875] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/31875 10.30827/Digibug.31875 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada