Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº 6, junio 2006 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/30661

Title: Framenet as a corpus tool for the learning of second languages and for the lexical awareness of one's first language
Authors: Blanco Carrión, Olga
Issue Date: Jun-2006
Abstract: In this paper, I aim to show how the FrameNet database created by the research group lead by Prof. Charles Fillmore and based on the principles of Frame Semantics, can serve as a valuable tool for the learning of second language lexis as well as for the better understanding and/or acquisition of the learner’s first language lexicon.
En este artículo se pretende mostrar como la base de datos FrameNet creada por el grupo de investigación dirigido por el profesor Charles Fillmore y basada en los principios de la Semántica de Marcos puede ser una herramienta útil para el aprendizaje del lexicon de una segunda lengua así como para la mejor comprensión de la lengua madre.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Frame semantics
Semántica de marcos
FrameNet
Frame
Marco
Frame elements
Elementos del marco
Conceptualization
Conceptualización
Culture
Cultura
URI: http://hdl.handle.net/10481/30661
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Blanco Carrión, O. Framenet as a corpus tool for the learning of second languages and for the lexical awareness of one's first language. Porta Linguarum, 6: 67-76 (2006). [http://hdl.handle.net/10481/30661]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº 6, junio 2006

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Blanco_Framenet.pdf152.07 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada